Calc-o şi fugi!

Volkswagen a adus Scirocco în România. Ambele versiuni pe benzină atentează serios la siguranţa permisului de conducere!.

După multă vreme, Volkswagen a izbutit să ne surprindă prin lansarea unui model cu adevărat ieşit din tiparul „corect, discret, aproape premium“ pe care l-a aplicat cu un succes răsunător pentru ultimele sale creaţii. La o analiză rapidă, noul Scirocco, ajuns în această toamnă şi în România, este primul VW care frapează prin aspect după... vechiul Scirocco, model care a pornit la drum aproape odată cu Golful, dar care, la un moment dat, a fost tras pe linie moartă. Apropo de Golf, Scirocco a fost dezvoltat pe platforma celei de-a cincea generaţii a celebrului lider din segmentul compact, iar cel mai puternic motor al gamei este nu mai puţin cunoscutul 2.0 TSI (200 CP), care s-a regăsit sub capota Golfului GTI.

Bombe pe roţi

Deocamdată, oferta de motorizări e completată de „benzinarul“ de 1,4 litri dublu supraalimentat, care dezvoltă 160 de cai-putere. Puterea este transmisă roţilor din faţă prin intermediul unei cutii manuale cu şase rapoarte. Ambele motoare pot fi echipate cu o cutie automată DSG cu şase (2.0 TSI) sau şapte rapoarte (1.4 TSI).   Am testat zilele trecute două versiuni Scirocco, 1.4 TSI - cutie manuală şi 2.0 TSI - transmisie DSG. Ambele sunt adevărate bombe pe roţi, cu un plus normal pentru maşina cu motor mai mare. Cutia automată, mai ales, reprezintă o permanentă şi comodă tentaţie pentru demaraje fulminante, pe principiul: calc-o şi fugi! E nevoie de un singur moment cu ghinion (şi de un radar nefericit plasat) pentru ca permisul celui de la volan să încapă pe mâna organului de la „rutieră“.   Dotări suplimentare

Ca şi în cazul altor modele VW, noul Scirocco e disponibil într-o singură echipare, cu o lungă listă de dotări suplimentare, disponibile contra cost. În standard există, între altele, şase airbaguri, ABS şi ESP, aer condiţionat, geamuri şi oglinzi electrice, radio-CD, volan sport în piele şi scaune sport. Jantele din aliaj de 17 inchi oferite în preţul iniţial sunt destul de arătoase, dar, pentru o imagine cu adevărat spectaculoasă, recomandăm setul de 18 inchi Interlagos, care poate fi regăsit pe lista cu opţionale.

Confort pe denivelări

Tot suplimentar, se pot adăuga sistemul DCC (Dynamic Chassis Control) - care permite alegerea a trei setări pentru şasiu: Sport, Confort şi Normal -, acoperişul panoramic, tapiseria din piele sau instalaţia de sunet Dynaudio. În principiu, doar ultima ar putea face cu adevărat diferenţa.

Trapa nu se deschide decât câţiva centimetri în sus, pielea poate fi inconfortabilă vara, iar sistemul DCC nu oferă diferenţe substanţiale între palierele Confort şi Sport, poate cu excepţia întăririi excesive a suspensiilor pe setarea „de competiţie“. De altfel, Sciroccoul 1.4 TSI fără DCC pe care l-am condus s-a comportat excelent, asigurând un echilibru între ţinuta de drum (pe viraje, în special) şi confortul pe denivelări (şine de tramvai) sau suprafaţă de rulare deficitară.