Harley-Davidson, Suzuki sau Honda sunt vedetele Salonului deschis la Romexpo Bucuresti.
Vizitatorii Salonului de Motociclete, Accesorii si Echipamente Bucuresti (SMAEB) au ce admira pana maine-seara la Romexpo, indiferent daca ajung acolo pe motoare ori cu autobuzul. Peste 70 de expozanti participa la cea de-a cincea editie a targului deschis sambata, organizat de Motociclism SRL.
Printre cele 300 de marci prezentate se regasesc renumitele Harley-Davidson, Aprilia, Suzuki sau Honda. Preturile nu-i alunga pe curiosi: un Kawasaki ZX10R cu 184 de cai-putere ajunge la 37.198 de lei, o Aprilia RS 125 - la 13.883 de lei, iar un Suzuki Bandit 650S - la 5.457 de euro, toate fara TVA.
Pe langa standuri, organizatorii au amenajat o zona demonstrativa pentru ATV-uri si un poligon pentru motociclete. De asemenea, astazi si maine se desfasoara curse de scutere.
Printre primii vizitatori ai standurilor s-au numarat, sambata, prim-ministrul Calin Popescu-Tariceanu - a carui pasiune pentru motoare este bine-cunoscuta, Ion Tiriac si Ilie Nastase.
Toti ochii pe motociclete
Unii vin sa-si vanda motocicletele. Printre ei, George Rizea, din Targoviste, cu al sau Kawasaki Vulcan, din 1998. Vrea 5.600 de euro, bani pe care sa-i adauge pentru a-si achizitiona o motocicleta noua. Din acelea care se ingramadesc in interiorul salonului si se lasa „incercate” de fete zambitoare.
Cu casca in brate, Daniel nu are ochi decat pentru formele modelate in metal. Nu le-a vazut inca pe toate, „dar pana diseara am timp”. „Vreau si eu sa cumpar, normal, dar peste vreun an. Am carnetul de putin timp si am umblat numai cu una mica”, spune el.
Cu un ochi mai critic si mult mai experimentat priveste domnul Dorel Vaduva, care a practicat motociclism de performanta la clubul Dinamo. „Lipsesc ultimele noutati. Foarte mult amatorism, s-a adus marfa sa-ti ia ochii. Romanii cauta motociclete comode si tu iesi cu asta”, spune el aratand spre un monstru Chopper, in jurul caruia lumea se aduna ca la urs.
Romanii trec de la pasiune la utilitate 15.000 de persoane vizitasera deja salonul pana ieri dupa-amiaza, aproximeaza Dan Dobrescu, coordonatorul proiectului. „Suntem in grafic, avand in vedere ca in Bucuresti sunt 800.000 de soferi si 25.000 de motociclisti. Participarea la saloanele de profil respecta o anumita proportie din acest punct de vedere”.
Cand vine vorba de motociclete, romanii trec in acest moment de la pasiune la utilitate, considera el. In acest sens, mizeaza pe dezvoltarea pietei scuterelor, „veriga lipsa” pana de curand intre bicicleta si motor. Explozia pe aceasta piata va duce mai departe la cea de pe piata motocicletelor, prevede Dobrescu.