Cafeaua se scumpeşte în toată lumea

După grâu, zahăr şi alte materii prime folosite în industria alimentară, se scumpeşte şi cafeaua! Companiile specializate din toată lumea au majorat preţul cafelei instant şi al celei măcinate cu până la 40%.

Kraft Foods, proprietarul brandului Maxwell House, a anunţat în această săptămână că va scumpi cafeaua cu mai bine de 4%, din cauză că preţul boabelor a atins cel mai înalt nivel din ultimii zece ani, potrivit unui articol publicat de „Financial Times“.

Preţul contractelor de livrare a boabelor din soiuri inferioare la Bursa din Londra au explodat de la începutul anului, majorându-se pentru contractele cu livrare în mai cu peste 40% din cauză că cererea de cafea depăşeşte în acest moment volumul stocurilor.

Procter&Gamble - deţinătorul mărcii „Folgers“ - şi Kraft au mai majorat în ultima lună de alte două ori preţul cu care vând cafeaua către retailerii din Statele Unite, iar Kraft a făcut acelaşi lucru şi în Europa. În ultimele şase luni, cafeaua „Folgers“ s-a scumpit cu peste 45%. „Preţul boabelor de cafea vândute angro a crescut semnificativ de la începutul anului, din cauza dolarului slab şi a investiţiilor speculative în bunuri, inclusiv cafea verde“, susţin reprezentanţii Kraft.