Cadouri de Crăciun pe patru roţi

Importatorii de maşini au vândut şi livrat în decembrie mai multe maşini decât în aproape orice altă lună a anului.

Românii au profitat în ajun de Sărbători de prime şi de credite şi au năvălit în show-room-urile auto. Majoritatea importatorilor de maşini susţin că decembrie a fost una dintre cele mai bune luni ale anului în materie de vânzări.

Oficialii companiilor spun că nu numai vânzările sunt concludente. Cumulate cu livrările de maşini onorate la sfârşit de an, cifrele sunt mult mai „rotunde“ decât în orice altă perioadă a anului. BMW a vândut în decembrie peste 459 de automobile sub această marcă, numărul fiind cel mai mare din acest an în materie de vânzări lunare.   Potrivit datelor companiei, pe lângă maşinile comandate, BMW a livrat în ultima lună a anului peste 2.669 de autoturisme noi. Cel mai bine vândut model a fost SUV-ul BMW X5.

Şi în categoria maşinilor populare, mai ieftine, vânzările au fost mai mari decât în alte luni. Opel a vândut peste 2.200 de maşini, cele mai râvnite modele fiind şi în această perioadă Astra Clasic şi Corsa.

În cazul Renault, luna cu cele mai mari vânzări a fost iulie, dar şi la sfârşit de an comenzile au depăşit pragul de 3.100 de autovehicule: 1.200 de maşini Megane Sedan, 1.200 de Symbol şi peste 230 de Clio III. „De obicei, lunile de vară şi luna decembrie sunt cele mai bune, atât în materie de vânzări, dar şi în materie de livrări“, susţin oficialii importatorilor.

De la Skoda şi Volkswagen, cele mai vândute modele au rămas şi în această perioadă Octavia, Fabia şi, respectiv, Polo. Tradiţie în Europa Reprezentanţii companiilor susţin că nu este pentru prima dată când românii se înghesuie să-şi ia maşini de Sărbători, o parte din ele fiind cumpă- rate pentru a fi dăruite. Tradiţia nu este valabilă numai la români. „Decembrie 2007 a fost cea mai bună lună din istoria General Motors (producătorul Opel şi Chevrolet - n.r.) pe piaţa din Europa Centrală şi de Est, cu vânzări care au crescut cu aproape 60%, de la 37.897 de unităţi, în decembrie 2006, la 60.138, în ultima lună a lui 2007“, susţin oficialii companiei.

Piaţa auto din România a ajuns, în 2007, la peste 300.000 de autovehicule noi, cifră comparabilă cu alte pieţe din regiune. Pentru anul acesta, companiile au de gând să lupte şi mai puternic pe piaţa din România. Renault va lansa pe piaţa românească Noua Laguna şi primul cross over Renault, numit Koleos.

Pe lângă lansările noi, importatorii îşi fac calcule şi pe cota de piaţă. „În 2008 viză m o cotă de piaţă de 4% pentru Chevrolet şi 6% pentru Opel“, au afirmat reprezentanţii General Motors. Analiştii din piaţa auto estimează că, în acest an, am putea avea cu aproximativ 20% mai multe maşini noi, însă acest lucru depinde şi de modificările privind taxa pentru prima înmatriculare.