Bulgaria devine cap de pod al industriei auto chineze

Ministrul bulgar al economiei, Delian Dobrev, a declarat c? ?ara sa va g?zdui nu mai pu?in de trei unit??i de produc?ie pentru autobuze, toate având finan?atori chinezi. Primul pas în aceast? direc?ie este investi?ia BYD.

La începutul acestui an agen?iile de pres? din întreaga lume anun?au intrarea în faza de produc?ie a primei uzine chineze?ti care asambleaz? autoturisme în Bulgaria. Acordul de tip joint venture dintre holdingul bulgar Litex ?i Great Wall Motor a dat na?tere a dat na?tere unei unit??i de asamblare amplasat? la doar câ?iva kilometri de grani?a cu România, în ora?ul bulgar Loveci. Deocamdat?, uzina produce dou? modele, un mic hatchback numit Voleex C10 ?i un pick-up care poart? denumirea Steed. Investi?ia ini?ial? de doar 80 de milioane de euro ar putea cre?te, conform autorit??ilor bulgare, pân? la 300 de milioane de euro. Capacitatea maxim? de produc?ie a uzinei de la Loveci este de 50.000 unit??i pe an. Cu doar câteva zile în urm?, agen?ia chinez? Xinhua a anun?at o nou? investi?ie chinez? în Bulgaria. Este vorba despre un joint-venture între o companie bulgar?, Bulmineral, ?i firma produc?toare de ma?ini BYD. Colaborarea dintre aceste dou? entit??i va duce, în prima faz?, la construirea unei hale de asamblare a autobuzelor electrice. Estimat? de agen?ia bulgar? Novinite la 135 de milioane de euro, aceast? investi?ie va da primele roade nu mai târziu de luna februarie a anului viitor când de pe mica linie de asamblare vor ie?i primele autobuze. Conform ?efului Bulmineral, Alexander Usacev, produc?ia lunar? estimat? în prezent este de circa 40-60 de autovehicule. În viitor, investi?ia ar putea fi majorat? cu scopul de a construi uzine pentru baterii ?i blocuri de lumini cu tehnologie LED. Uzina de asamblare a autobuzelor din Breznic nu va fi singura de acest fel din Bulgaria. Conform ministrului economiei din statul vecin, alte dou? fabrici destinate produc?iei de autovehicule pentru transportul persoanelor vor fi construite în Bulgaria cu sprijinul unor companii din China. De?i nu a putut da mai multe detalii despre investi?iile viitoare, declara?iile oficialului bulgar arat? c? industria auto chinez? a g?sit la sud de Dun?re o poart? de intrare în Europa ?i c?, în scurt timp, Bulgaria, un stat în care industria auto a fost, pân? de curând, aproape inexistent? ar putea deveni un exportator important al produselor chineze „made in Europe”.