Budweiser, dorit în familia Stella Artois

Dacă „berarul“ american Anheuser-Busch va fi preluat de rivalul belgiano-brazilian InBev, s-ar putea forma cel mai mare grup producător de bere din lume.

Producătorul american de bere Anheuser-Busch, deţinătorul popularului brand Budweiser, a primit o ofertă nesolicitată de preluare, în valoare de 46 de miliarde de dolari, de la compania belgianobraziliană InBev. Suma corespunde unui preţ de 65 de dolari pe acţiune, conform BBC News. La un pas de crearea unui berar-gigant Oficialii Anheuser-Busch au spus că vor analiza posibilitatea unei fuziuni cu InBev, compania care deţine, de asemenea, branduri celebre precum Stella Artois, Brahma, Becks’s sau Leffe. „Consiliul de conducere va analiza beneficiile acestei propuneri şi se va sfătui cu consilierii financiari şi legali“, se arată într-un comunicat al americanilor.

Dacă cele două părţi ajung la o înţelegere, s-ar putea forma cel mai mare grup producător de bere din lume, după volumul vânzărilor. Reprezentanţii InBev, cel de-al doilea mare producător de bere din lume după venituri, au declarat că vor să transforme brandul Budweiser în „nava amiral“ a portofoliului de produse, dacă fuziunea are loc.

„Noi vedem această combinaţie drept un pas firesc pentru ambele companii, după ce am colaborat cu succes în SUA, Canada şi Coreea de Sud“, a declarat Carlos Brito, directorul general de la InBev. Brandurile de bere deţinute de Anheuser-Busch reprezintă circa 50% din totalul vânzărilor din Statele Unite.

Compania deţine, de asemenea, jumătate din producătorul mexican de bere GrupoModelo şi un pachet reprezentând 27% din acţiunile producătorului chinez Tsingtao. China reprezintă şi pentru bere una dintre pieţele cu cea mai rapidă creştere din lume. Brandurile InBev sunt prezente în peste 130 de ţări. Pe lângă bere, în America de Sud, compania produce şi băuturi răcoritoare.