Bucureştiul ar putea deveni destinaţie city-break

Dezvoltarea turismului din Bucureşti trebuie centrată pe turismul de bussines şi pe cel de tip city-break, potrivit unui document elaborat de către firma Detente Consultants, angajată să elaboreze Planul de marketing turistic al municipilui Bucureşti 2011-2015.

Iar, "Europe is younger in Bucharest" (Europa este mai tânără în Bucureşti - n.r.) – este fraza care rezumă poziţionarea turistică a Bucureştiului propusă de consultantul contractat de Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului (MDRT).

"Specialiştii susţin că promovarea Capitalei trebuie abordată şi din perspectiva viitorului oraşului, nu doar din cea a trecutului. În opinia lor, Bucureştiul trebuie să se recomande ca un oraş dinamic, în plină dezvoltare, diferit de alte capitale, care propune din ce în ce mai multe evenimente culturale, artistice şi sportive", au explicat reprezentanţii Ministerului Turismului.

Se caută turişti exploratori

MDRT a organizat, luni, o consultare a factorilor implicaţi în turism la nivelul Capitalei cu privire la proiectul de Plan de marketing. La întâlnire, reprezentanţi ai industriei de turism, ai instituţiilor şi organizaţiilor cu responabilităţi în domeniu au ajuns la concluzia că principalele categorii de turişti care ar trebui atrase în Bucureşti: oamenii de afaceri, tinerii, citybreakers, grupurile de seniori şi publicurile tematice. În ultima categorie intră "consumatorii" de turism medical sau de întreţinere. "Aceste categorii se încadrează în tiparul turistului-explorator, dispus să experimenteze şi să descopere destinaţii noi", au mai precizat specialiştii Ministerului Turismului.

Consultantul, angajat de minister, a recomandat mai multe axe de dezvoltare a turismului în Bucureşti. Dintre acestea, specialiştii care au participat la dezbatere au identificat că cea mai importantă este crearea unui oficiu de turism al municipiului Bucureşti, cu rol central în implementarea strategiei.

Sisteme de informare cu tehnologii digitale

Alte direcţii de acţiune se referă la susţinerea turismului de afaceri, crearea de evenimente culturale ample, crearea unei reţele de oraşe partenere, promovarea Bucureştiului în mediul online ca destinaţie de turism, dar şi dezvoltarea unor sisteme de informare utilizând tehnologii digitale. "Principalele categorii de turişti care se potrivesc Bucureştiului sunt tinerii, oamenii de afaceri, city-breakers şi grupurile de seniori“. MINISTERUL TURISMULUI