Primăria Capitalei a precizat, joi, că Bucureştiul este pe locul 6 în topul celor mai poluate oraşe din Europa, de aceea sunt necesare măsuri concrete de îmbunătăţire a calităţii aerului.
″În ceea ce priveşte informaţiile false diseminate în mediul public de reprezentanţi ai unor partide politice care nu înţeleg sau ignoră în mod deliberat beneficiile proiectului prezentat de primarul general, Gabriela Firea, prin care se propune instituirea unei viniete electronice pentru circulaţia rutieră pe drumurile publice din Bucureşti, pentru categoriile de autoturisme care au un grad ridicat de poluare, Primăria Capitalei precizează: având în vedere că Bucureştiul este pe locul 6 în topul celor mai poluate oraşe din Europa, sunt necesare măsuri concrete de îmbunătăţire a calităţii aerului. În România, Bucureştiul ocupă locul patru în topul celor mai poluate oraşe, după Iaşi, Cluj-Napoca şi Braşov, iar centrul Capitalei, conform măsurătorilor, reprezintă ‘o zonă de vârf’ atât a congestiei rutiere, cât şi a poluării generate de autovehicule. Reamintim faptul că unul dintre principalele motive pentru care se înregistrează valori record de poluare este traficul rutier dens, cauzat de utilizarea pe scară largă a autovehiculelor proprii”, menţionează PMB într-un comunicat.
Numărul mașinilor s-a dublat
Potrivit sursei citate, în ultimii zece ani nivelul maşinilor care circulă prin Bucureşti s-a dublat şi din această cauză valorile de poluare sunt de 9-10 ori mai mari decât limitele admise.
“Contestarea nejustificată a acestei măsuri, sub pretextul că ‘şi la periferie gradul de poluare este mare’ nu reprezintă altceva decât un aşa-zis argument politic prin care se doreşte denigrarea unei măsuri administrative, extrem de importantă pentru sănătatea bucureştenilor. Cifrele vorbesc de la sine: conform rezultatelor măsurătorilor la cele şase staţii de măsurare a calităţii aerului din Bucureşti a rezultat că, la nivelul anului 2018, nu s-au înregistrat depăşiri ale valorii limite zilnice permise pentru pulberi în suspensie PM10 la staţia Lacul Morii, Titan, Berceni şi Drumul Taberei, singurele depăşiri înregistrate fiind la staţia Mihai Bravu şi Calea Victoriei. (...) Mai mult decât atât, instituirea vinietei Oxigen-B şi Oxigen-C reprezintă o măsură care face parte din soluţiile prevăzute în Planul de Calitate a Aerului şi vine în completarea acţiunilor de modernizare a transportului public în comun şi de fluidizare a traficului”, mai spune PMB.
Primăria Capitalei aminteşte că, aşa cum s-a anunţat public, proiectul se va afla în consultare publică 45 de zile, termen în care toţi cetăţenii interesaţi pot transmite propuneri de modificare/completare.
“Astfel, afirmaţiile de tip ‘această măsură nu a fost consultată cu bucureştenii, ci li se impune într-un mod dictatorial’ nu demonstrează altceva decât necunoaşterea sau ignorarea deliberată a subiectului. În concluzie, politizarea nejustificată a unor măsuri administrative destinate să îmbunătăţească semnificativ calitatea vieţii bucureştenilor nu reprezintă altceva decât ignorarea intereselor cetăţenilor, pentru că un partid politic interesat cu adevărat de binele unui oraş propune soluţii, oferă variante sau completări constructive, colaborează cu specialişti, indiferent de culoarea lor politică, astfel încât rezultatul final să fie cu adevărat benefic pentru oameni”, se afirmă în comunicat.
Primarul general Gabriela Firea a anunţat miercuri introducerea în dezbatere publică a unui proiect care prevede achiziţionarea unei viniete pentru toate autoturismele care intră în Capitală, dar nu sunt înmatriculate în municipiul Bucureşti sau în judeţul Ilfov.