Locuitorii Capitalei "consuma" semnificativ mai multe produse culturale decat populatia din restul tarii, potrivit Barometrului Cultural pentru 2006.
De asemenea, Iorgulescu a declarat ca, preponderent in mediul urban, consumul de cultura este tot mai mare, motiv pentru care trebuie "recladita infrastructura".
"In materie de literatura, romanii sunt pasionati de romanul de dragoste (...), mai putin de "marea literatura", a mai afirmat Iorgulescu, citand din concluziile studiului.
In materie de muzica, principalul interes este muzica populara.
"Nu e rau, dar poate ar trebui sa ne indreptam si in alte parti. In materie de film, in principal telenovele (...), nu e rau, dar poate ar trebui sa ii ducem si spre filmele de arta", a mai spus ministrul Culturii.
Bucurestenii consuma semnificativ mai multe produse culturale decat restul tarii, pe ansamblu media frecventarii domeniilor culturale aflandu-se in jur de 20% din populatia tarii, iar pentru Capitala - aproximativ 60%.
Consumul privat de bunuri culturale este in continuare dominat de "televizor" si de "radio".
Foarte multi romani au acces la multe posturi de televiziune, fapt surprins de accesul crescut la "cablu tv".
"Nu trebuie sa lasam televiziunile sa fie singurulcomunicator in materie de cultura", a punctat Iorgulescu.
Una din trei persoane are acces la calculator. Internetul este folosit pentru "lectura ziarelor", "verificarea postei electronice" , "informare" si "descarcare de filme".
In ce priveste consumul de emisiuni tv, cele mai vizionate sunt stirile(77%) urmate de filme(38%) si telenovele (27%).
Studiul a mai relevat ca o familie cheltuieste, in medie, 45 lei lunar pentru cultura. Totusi, potrivit studiului, 11% dintre repondenti nu cheltuiesc nimic in acest sens. 22% dintre romani au in casa intre una si 20 de carti.
Tendintele de crestere fata de anul trecut s-au remarcat in ceea ce priveste numarul celor care merg la teatru, opera si la muzee.
"Muzeele sunt tot mai vizitate, indeosebi cele de arta si de istorie", a mentionat Iorgulescu.