Un bucureştean a obţinut un beneficiu de aproape 39.000 de euro în urma negocierii cu banca, acesta fiind cel mai important caz din punct de vedere valoric, se arată într-un comunicat al Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în domeniul Bancar (CSALB) remis marţi Agerpres.
Prin procedura desfăşurată în cadrul CSALB i-a fost anulată perceperea pe viitor a comisionului de administrare, în cuantum de 35.000 de euro, plus restituirea comisionului de acordare a creditului, în valoare de 3.770 de euro. Astfel, costul creditului pentru acest consumator a scăzut cu 38.770 de euro.
'Dacă până acum cea mai mare sumă de care a beneficiat un consumator a fost de 20.000 de euro, într-un caz social, astăzi vorbim despre un caz în care valoarea beneficiilor aproape că s-a dublat. Creşterea sumelor pe care instituţiile financiar-bancare le scad din sold sau din costul creditelor reprezintă dovada faptului că băncile sunt dispuse să negocieze cu adevărat condiţii mai bune pentru consumatori, în scopul continuării relaţiilor contractuale cu aceştia şi pentru rezolvarea litigiilor pe cale amiabilă, iar nu în instanţă', a spus Alexandru Păunescu, membru al Colegiului de Coordonare CSALB.
În acest an, aproximativ 1.200 de cereri au fost trimise de consumatori către CSALB, faţă de 505 în 2017. Dintre acestea, peste 500 s-au transformat deja în dosare, faţă de 214 dosare anul trecut şi doar 46 în 2016. Alte peste 130 de cereri se află în faza de analiză la comercianţi, iar peste 80 de cereri au fost soluţionate direct de bancă şi de consumator, după transmiterea cererii de conciliere prin intermediul CSALB. Toată procedura este gratuită pentru consumatori.
Cele mai multe cereri vizează reducerea sau eliminarea unor comisioane, reducerea soldului sau a costurilor asociate creditelor ipotecare sau de consum.