Una dintre atracţiile celui mai mare festival de street food din România, care se desfăşoară zilele acestea în Capitală, Bucharest Street Food The Carnival, este concursul de muls vaca, Cow Milking Contest.
Nu doar ţâncii se dau în vânt după acest gen de concurs, ci şi oamenii în toată firea, mulţi dintre ei distrându-se de minune pe parcursul ineditei competiţii. Virgil Stoleru (44 ani) este cel care a adus, anul acesta, în incinta Romexpo, văcuţa în mărime naturală, realizată sută la sută din fibră de sticlă. „Am văzut genul acesta de concurs în SUA. Mi-a plăcut la nebunie ideea aşa că nu am ezitat să o trec pe lista evenimentelor din parcul de distracţie pe care-l organizez an de an în cadrul festivalului Bucharest Street Food”, povesteşte Virgil. În timp ce micuţa Natalia (5 ani) trage vârtos de ugerul văcuţei, răzând cu gura până la urechi, Stoleru explică şi cum funcţionează mecanismul ingenios. „E un întreg sistem de supape şi de alimentare care ajunge la ugerul văcuţei. De o parte şi alta a figurinei de fibră de sticlă sunt plasaţi, în timpul concursului, doi animatori care cronometrează cât timp îi ia concurentului să strângă laptele sau iaurtul în găletuşă”.
Plata cu carduri speciale
Pentru a putea avea parte de toate „minunile culinare” şi distracţiile din cadrul Bucharest Street Food The Carnival, trebuie să ştii că nimic nu se cumpără cu bani cash. La intrarea în Romexpo, în incinta târgului, poţi achiziţiona, gratis, carduri electronice pe care poţi încărca orice sumă de bani doreşti. Toate plăţile din interiorul târgului se vor face cu acest card electronic.
La pictat de figurine 3D
La câţiva paşi de văcuţa lui Stoleru, un alt stand adună şi el zeci de prichindei. E vorba despre sculpturi miniaturale, realizate din ispos, care odată cumpărate, pot fi pictate în dreptul unei măsuţe de lemn. Moise Kira (6 ani) a ales-o din sumedenia de figurine pe îndrăgita Hello Kitty. „E pisicuţa mea preferată”, a mărturisit copila sub privirile Mădălinei Năstase, deţinătoarea standului. „Am luat ideea de la fetiţa mea, de 5 ani, Natalia, căreia îi place foarte mult să picteze. Iau figurinele de la Cernica şi le prezint la standul meu, dându-le posibilitatea copiilor să se distreze pictându-le. Le dezvoltă creativitatea şi îi ajută să înţeleagă „pe viu” geometria în spaţiu, pentru că statuetele sunt realizate în 3D”, a declarat Mădălina.
Reţeta taiwaneză minune
O chiflă uriaşă, foarte moale şi pufoasă, preparată după un tipic taiwanez nemaiîntâlnit, umplută până la refuz cu carne de porc, preparată timp de 10 ore, după aceeaşi reţetă, murături tot de la mama lor de acasă din Taiwan, completate de o salată, evident, tot din părţile Asiei, pe cinste! Aşa sună reţeta unui preparat culinar pe care nu trebuie să-l rataţi la Bucharest Street Food The Carnival. Cel care a adus în România deliciosul produs este de meserie arhitect. „Afacerea a debutat în septembrie 2017, primul an în care am participat la târgul bucureştean. S-a bucurat de un succes enorm acest produs culinar pe care l-am denumit Bao”, afirmă Alexandru Lucian (27 ani), pe care reporterii Evenimentul Zilei l-au găsit preparând ineditul fel de mâncare.
The Wurst Wagen, cârnaţii minune
A fost în Germania, în urmă cu 3 ani, şi s-a întors de acolo cu o valiză plină ochi cu tot felul de cârnaţi, de toate dimensiunile şi pentru toate gusturile, pe care le-au pus „la bătaie” pe mesele guarmanzilor conaţionali. Sortimentul de cârnaţi care s-a bucurat de cea mai mare apreciere l-a transformat într-un preparat culinar cu un gust unic. Corina Simion (33 de ani) este patroana afacerii cu German Wurst Wagen, delicioşii cârnaţi sau crenvurști minune, făcuţi după o reţetă secretă, pe care nu trebuie să îi ratezi cu nici un chip. „Sunt două soiuri de cârnaţi pe care le folosim; unul din Germania şi unul din Austria. Tot de acolo aducem şi sosurile. Singurul ingredient autohton e castravetele”, afirmă Corina.
Frigărui de berbecuţ delicioase
O altă atracţie culinară pe care nu ai voie să o ratezi este frigăruia cu carne de oaie, gătită după o reţetă cu totul şi cu totul specială. „Am denumit produsul Arrosticini. Provine din zona italiană Abruzzo, orăşel în care am făcut Facultatea de Construcţii, pe care am absolvito în 2014. Mi-a plăcut atât de mult când am mâncat în Italia aşa ceva încât m-am decis să îl aduc în România. Este un produs sută la sută din carne de oaie, fără fibre. Doar pulpă, pe care o preparăm după o reţetă specială. Nu are deloc mirosul specific de oaie care îi îndepărtează, de obicei, pe clienţi şi este absolut delicioasă”, spune Rotaru Cătălin (32 ani). Produsul este cu adevărat senzaţional şi este la mare căutare, mai ales de către femei.
Sucuri colorate, adorate de ţânci
Chiar la întrarea în complexul Romexpo, cum vii dinspre Casa Scânteii, în buza Bucharest Street Food The Carnival, o tonetă lilá îşi aşteaptă princhindeii cu tot felul de preparate din fructe delicioase. În spatele tejghelei, un tânăr se agită de zor printre tot felul de recipiente şi storcătoare de fructe. „Nu e puşti să nu-mi treacă pragul şi să nu-mi ceară una dintre băuturile răcoritoare preparate de mine”, spune mândru, Alex Petza (35 ani). Printre cele mai căutate smoothies, ieşite din mâinile dibace ale lui Alex, se numără cele care conţin un amestec rafinat de mango, banane şi suc de mere. Exact ce a băut şi micuţa Sofia, de doar 4 anişori.