Borbely, "avocatul" maşinilor noi

"O maşină nouă este mai sigură şi are o fiabilitate mai bună faţă de una veche, adusă din afară. Or, se pot cumpăra maşini second-hand de pe piaţa noastră la acelaşi preţ ca acela practicat în afară".

Acestea sunt sugestiile oferite, ieri, de ministrul mediului, Laszlo Borbely, românilor care vor să-şi achiziţioneze, anul viitor, autoturisme şi nu sunt dispuşi să plătească o taxă de înmatriculare mare ori să achite vreuna.

"Cei care vor aduce însă maşini din străinătate vor trebui să-şi asume răspunderea", a adăugat ministrul, în opinia căruia, "oamenii trebuie să înţeleagă faptul că mărirea taxei auto reprezintă cea mai bună formulă găsită de Ministerul Mediului raportat la perioada actuală".

Avantajaţi: producătorii şi piaţa de leasing

Potrivit membrilor Grupului interministerial care analizează modificarea taxei auto, executivul urmăreşte prin majorarea acesteia cu până la 50% încurajarea achiziţionării de maşini noi şi scoaterea de pe piaţă a autoturismelor care au o durată de viaţă de peste zece ani.

"În România, avem capacitatea de a administra maşini noi. Avem producători şi dealeri auto. Eu, ca ministru al mediului, trebuie să am acest punct de vedere, să apăr mediul. Iei o maşină mai veche, îţi asumi această responsabilitate", a întărit ideea şi ministrul Borbely. Astfel, pe lângă producătorii autohtoni şi dealerii auto, şi firmele de leasing vor avea de câştigat de pe urma noii taxe. Şi asta pentru că tot mai mulţi români au returnat maşinile achiziţionate în leasing deoarece nu le-au mai putut plăti.

Potrivit lui Borbely taxa auto se va mări cu până la 50% anul viitor, cel mai mult urmând să plătească proprietarii care vor merge la ghişeele serviciilor Înmatriculări cu maşini vechi, non-euro sau euro 1.

Potrivit ultimei variante de calcul, pentru o maşină euro 5, cu o capacitate cilindrică de 1.200 de centimetri cubi, taxa auto va fi de aproximativ 100 de euro. În cazul maşinilor cu motorizare euro 4, taxa se va mări cu aproximativ 23%-25%, iar pentru maşinile Euro 3, aceasta ar urma să crească cu aproximativ 30%.