Clişee aglomerate în calupuri de publicitate nemarcată pentru acţiunile ministrului tineretului şi sportului, Monica Iacob Ridzi, şi secvenţe generoase cu actualul europarlamentar Elena Băsescu, aflată la momentul respectiv înaintea campaniei. Reprezentanţii MTS au fost mulţumiţi. În procesele verbale de recepţie se arată explicit că „s-a reţinut faptul că o serie de reportaje au fost realizate în mod suplimentar faţă de cele promise prin propunere”. Aceasta cu toate că achiziţionarea spaţiului destinat exclusiv conţinutului editorial este interzisă de Legea audiovizualului. Primele informaţii despre sumele imense alocate zilei de 2 Mai au apărut într-o anchetă declanşată de „Gazeta Sporturilor”.

Realitatea TV, 2 mai, ora 13.15. „Rămânem la malul mării, acolo unde distracţia este în toi astăzi, de Ziua Tineretului. Tinerii participă la competiţiile organizate de Ministerul Tineretului şi Sportului (MTS), se bucură de muzică şi sfidează vremea care nu este tocmai prietenoasă”, aşa suna prezentarea evenimentului de la Costineşti.

Urma un scurt interviu la „locul faptei” cu Monica Iacob Ridzi, care menţiona că se simte „de două ori mai tânără” şi mulţumea „întregii echipe” care a susţinut acţiunea ministerului. „De unde v-a venit ideea? N-a mai fost un asemenea eveniment de foarte mult timp?”, întreba reporteriţa. „Dacă tot avem o zi a noastră (Ziua Tinerilor – n.r.), este normal să ne bucurăm. Să ştiţi că acest proiect este doar începutul”, „avertiza” Monica Iacob Ridzi. În total, postul Realitatea TV a difuzat atunci aproape şase minute de „publicitate”.

La fel de generoase în alocarea spaţiului de emisie au fost, de exemplu, posturile Antena 3 şi Pro TV. Între 1 şi 4 mai, canalele româneşti au difuzat 76 de ştiri despre petrecerea de 2 Mai.

Grija pentru imagine, înaintea acţiunilor concrete

„Asigurarea Notorietăţii Evenimentului.” Aşa s-a intitulat „cumpărarea” televiziunilor, potrivit anexelor la contractele încheiate în aprilie între Ministerul Tineretului şi Sportului şi firmele „de apartament” Artisan Consulting SRL, respectiv Compania de Publicitate Mark SRL. Mai jos, erau precizate durata minimă a materialelor, forma acestora şi orele de difuzare pentru fiecare în parte.

Ca un detaliu, mijloacele de promovare „pe sticlă” erau trecute în respectivele anexe înainte de lista „evenimentelor de divertisment” propriu-zise. Sunt înşirate pe fugă doar schiţe de acţiuni: „concurs ciclism”, „concurs de poezie” şi altele. În aceleaşi procesele-verbale de recepţie, re pre zentanţii MTS se arătau satisfăcuţi de serviciile celor două firme: „Comisia de recepţie (…) confirmă îndeplinirea obiectivului”. Singurele nemulţumiri erau legate de decalarea orelor de difuzare şi de faptul că unele materiale aveau „durate diferite de difuzare faţă de cele stabilite”. În ochii membrilor Comisiei de recepţie, aceste neajunsuri au fost însă suplinite de „notorietatea posturilor de televiziune la care au fost transmise reportajele”.