Micii, atât de căutați în magazine și consumați de către români, reprezintă o bombă pentru corpul omului.
În urma unei analize făcute de InfoCons - Asociație pentru Protecția Consumatorilor, s-a stabilit că mai multe magazine din România oferă mici cu un grad mare de E-uri.
"În cadrul studiului au fost analizate 14 produse, ce au următorii producători sau distribuitori: Auchan Romania S.A., CRISTIM 2 PRODCOM SRL, Integra SRL, MEGA IMAGE S.R.L., S.C. DOLY-COM DISTRIBUTIE S.R.L., S.C. Smithfield Prod S.R.L., SALBAC S.A., SC ALDIS SRL, SC CARREFOUR Romania SA, S.C. Diana SRL, Selgros cash & carry.
28.57% dintre produse au menționat pe etichetă, pentru producător, doar țara în care au fost fabricate, respectiv România.
35.71% dintre produse au specificat pe etichetă tipurile de alergeni ce se pot găsi în produs, aceștia fiind: soia, mustar, telina, grau (gluten), lapte (lactoza), ou.
În ceea ce privește cantitatea, la studiu au participat atât produse cu gramaj calibrat, cât și produse vrac. Dintre produsele calibrate, gramajul acestora a fost cuprins între 500g și 1000g.
92.85% produsele au menționat pe etichetă valorile nutriționale, valoare energetică fiind cuprinsă între 163 – 311 kcal/100g.
Produsele conțin grăsimi între 11,5 și 30 g/100g.
Aportul proteic pentru produsele studiate variaza între 12.9 și 20.71 g/100g și a fost îmbogățit, în cazul anumitor produse, cu:
proteine din soia
proteine din porc
Conținutul de sare variază între 0.84 și 2.6 g/100g
Atenție! În condițiile în care Organizația Mondială a Sănătății recomandă un consum mediu de sare de 5g/zi pentru un adult, 100g din produsul cu cel mai mare conținut de sare acoperă 52% din cantitatea zilnică recomandată unui adult, iar produsul cu cel mai mic conținut de sare, 16.8%.
În ceea ce privește conținutul de fibre, acesta este menționat pe eticheta doar în cazul a cinci produse și are valori cuprinse între mai putin de 0.1 g/100g și 1.3 g/100", precizează InfoCons