Boagiu: Autostrada Transilvania va fi construită pe bani europeni

Tronsoanele din Autostrada Transilvania care nu mai fac obiectul contractului cu firma americană Bechtel şi pentru care statul nu şi-a făcut încă planuri vor putea fi construite cu bani de la Uniunea Europeană, potrivit ministrului Transporturilor, Anca Boagiu.

"Vreau să vă dau şi o veste bună pe care nu o ştie nici măcar domnul prim-ministru. Ca urmare a negocierilor pe care le-am purtat cu colegii din Comisia Europeană tronsoanele de pe autostrada Transilvania au fost acceptate spre a fi finanţate din fonduri europene', a declarat şefa de la Transporturi la inaugurarea centurii ocolitoare a Clujului, Vâlcele - Apahida.

Potrivit unor surse din Ministerul Transporturilor, Comisia Europeană a decis revizuirea reţelei europene TEN-T şi a acceptat ca tronsoane din Autostrada Transilvania să poată fi construite folosind fondurile europene care vor fi alocate României în următorul exerciţiu bugetar, 2014-2020.

Tronsoanele care ar putea fi realizate folosind fonduri nerambursabile de la Bruxelles sunt: Făgăraş-Sighişoara (52 km), Sighişoara-Târgu Mureş (58 km), Mihăeşti-Suplau de Barcău (75,5 km) şi Nădăşelu-Mihăeşti (16,8 km, parte a tronsonului Gilău-Măhăeşti). Câţi kilometri construim pe banii noştri

Între timp, guvernul a decis realizarea a circa 46 de kilometri cu finanţare de la bugetul de stat. "Până la finalul anului 2011 vor fi demarate proceduri de achiziţie a lucrărilor pe tronsoanele Gilău-Nădăşelu (8,7 kilometri, parte din Gilău-Mihăeşti cu o lungime de 22,5 kilometri, n.r) şi Câmpia Turzii-Iernut (33,6 kilometri, parte din Târgu Mureş-Câmpia Turzii cu o lungime de 37,191 kilometri, n.r), urmând ca în prima parte a anului 2012 să fie lansat tronsonul Iernut-Târgu Mureş (3,5 kilometri)" a dat asigurări directorul general al CNADNR, Daniela Drăghia într-un răspuns pentru EvZ.

Pentru un alt tronson, respectiv cel dintre Braşov şi Făgăraş, cu o lungime de 48 de kilometri, s-a decis deja alipirea la autostrada Comarnic-Braşov şi realizarea sa în concesiune.

În urma renegocierii contractului cu americanii de la Bechtel, s-a decis ca aceştia să mai lucreze doar pe secţiunile deja începute, respectiv pe Câmpia Turzii-Gilău şi Suplacu de Barcău-Borş, reprezentând 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrăzii, la un cost de 6,9 milioane euro/km. Timp de şapte ani, americanii au finalizat doar circa 54 de kilometri de autostradă pe tronsonul Câmpia Turzii - Cluj Vest (Gilău), dar au încasat de la statul român peste 1,5 miliarde de euro.