Ministrul transporturilor, Anca Boagiu, a mandatat Corpul de Control al instituţiei să efectueze un control la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) referitor la tronsonul de autostradă Bucureşti-Ploieşti.
"Controlul va urmări verificarea respectării prevederilor legale la schimbarea soluţiei tehnice prin înlocuirea pământurilor de umplutură cu umplutură de balast, la construcţia tronsonului de autostradă Bucureşti-Ploieşti. Totodată, controlul va viza şi verificarea respectării prevederilor legale privind furnizarea balastului necesar, în urma schimbării soluţiei tehnice", se menţionează într-un comunicat remis astăzi de Ministerul Transporturilor. Decizia ministrului vine ca urmare a unei declaraţii făcute de preşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Augustin Hagiu, potrivit căruia cu o lună înainte de campania electorală de la alegerile prezidenţiale din 2009, o comisie a CNADNR a negociat cu constructorii autostrăzii majorarea preţului la balast până la 89 de lei/mc, fără TVA, un preţ de patru ori mai mare decât cel al pieţei.
Preşedintele FORT a calculat şi prejudiciul adus bugetului de stat prin umflarea de patru ori a preţului la materialele de construcţie pentru autostradă. "Este vorba de o gaură la buget de 74,8 milioane de euro, sumă compusă din umflarea preţului, neplata redevenţelor, distrugerea drumurilor judeţene, neplata rovignetelor, a TVA şi a altor taxe şi impozite" susţine Hagiu, citat de Oservatorul Prahovean.
La ora actuală, lucrările pe Autostrada Moara Vlăsiei- Ploieşti sunt blocate din lipsa fondurilor, fiind realizată în proporţie de 60 la sută. Lucrările ar fi trebuit să fie finalizate în vara anului 2009, informează Agerpres.
Potrivit CNADNR, anul acesta sunt prevăzute aici fonduri de 737 milioane lei, incluzând datoriile către constructori, consorţiul UMB Spedition - PA & CO Internaţional şi Euro Construct Trading.