Accidentul din Ungaria în care şi-au pierdut viaţa 14 români a determinat-o pe Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, să creeze Comisia de control pentru verificarea respectării condiţiilor de operare pentru desfăşurarea activităţilor de transport rutier de persoane şi marfă, de către operatorii de transport implicaţi în accidentul care a avut loc ieri şi în care a fost implicat un TIR şi un microbuz.
"Accidentul din Ungaria ne-a demonstrat odată în plus că avem nevoie de un control mai bun asupra transportului rutier de persoane şi mărfuri. Tocmai de aceea Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a promovat un act normativ, aprobat de Guvern, pentru înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier. Această instituţie care îşi va începe activitatea în luna decembrie preia atribuţiile de control exercitate până acum de RAR, ARR şi CNADNR", a declarat ministrul Transporturilor.
Înfiinţarea acestui Inspectorat ar asigura "un control centralizat, cu baze de date comune, mai eficient din punct de vedere al timpului şi al costurilor", se arată într-un comunicat al MTI.
"Nu se va mai putea astfel pasa responsabilitatea de la o instituţie la alta în legătură cu cine, ce trebuia să controleze. Pe tot ceea ce înseamnă transport rutier de persoane şi de mărfuri va exista o singură instituţie de control. Până la demararea activităţii acestei noi insituţii, pentru cazul particular al acestui tragic accident am dispus constituirea unei comisii comune cu reprezentanţi ai Corpului de control al Ministrului, ai Autorităţii Rutiere Române şi ai Registrului Auto Român", a declarat ministrul Anca Boagiu.
Comisia va verifica activitatea de transport rutier şi de marfă desfăşurată de factorii implicaţi, în principal în ceea ce priveşte respectarea prevederilor legale specifice privind: autorizarea/licenţierea, omologarea şi inspecţia tehnică, şi derularea activităţii specifice. Controlul se va desfăşura până vineri, iar la finalul acestuia Comisia îi va prezenta ministrului un raport şi propuneri de măsuri. În accidentul din noaptea de duminică spre luni, din Szeged, Ungaria, 14 români şi-au pierdut viaţa, după ce şoferul unui TIR a adormit la volan, iar autotrenul s-a izbit de parapetul despărţitor al benzilor autostrăzii, a intrat pe contrasens şi a lovit frontal un microbuz plin cu români care se întorceau de la muncă, din Spania. Citiţi mai multe aici. Poliţiştii rutieri au declarat că microbuzul era înregistrat ca fiind un autoturism cu o capacitate de 8 locuri, plus unul, pentru care nu este necesară o licenţă de transport. În maşină se aflau 15 persoane. Măsuri suplimentare Deasemenea, Boagiu a dispus, ca până pe 30 noiembrie Autoritatea Rutieră Română să desfăşoare acţiuni de control în trafic şi la sediul operatorilor de transport rutier în special în ceea ce priveşte respectarea perioadelor de conducere, a pauzelor şi perioadelor de odihnă ale conducătorilor auto şi utilizarea aparatelor de înregistrare a activităţii şi a stării tehnice a autovehiculelor.
În aceeaşi perioadă, Registrul Auto Român va face o serie amplă de verificări a stării tehnice a autovehiculelor destinate transportului rutier de persoane, cât şi a modificărilor intervenite asupra autovehiculelor de transport. RAR va identifica toate autovehiculele cărora prin modificări constructive li s-a schimbat categoria de omologare/folosinţă.