Opt oferte pentru autostrada Cernavodă-Medgidia. Prețuri la jumătate față de cele cerute de Colas

Rezilierea contractului de construcție a tronsonului de autostradă Cernavodă-Medgidia nu a fost o greșeală, deoarece firmele care au depus oferte au cerut și cu 50% mai puțini bani decât francezii de la Colas. Declarația îi aparține Ancăi Boagiu, ministrul Traosnporturilor, și a fost făcută la inaugurarea celui mai nou tronson de 21,5 kilometri de pe Autostrada Soarelui.

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a deschis, astăzi, ofertele depuse pentru  proiectarea și construcția tronsonului de autostradă dintre Cernavodă și Medgidia. Cine a depus oferte pentru proiectarea și construcția tronsonului Cernavodă-Medgidia

1. Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL

2. Asocierea Vega 93 SRL – Selina SRL – Arcada Company SA – Consitrans SRL

3. Asocierea Astaldi – Max Boegl Cernavoda

4. Asocierea Tehnologica Radion SRL – Lena Engenharia e Construcoes SA – Pro Cons XXI SRL – Via Design SRL

5. Monteadriano Engenharia e Construcao SA

6. Asocierea FCC Construccion – Delta ACM

7. Aktor SA

8. Asocierea OHL ZS AS – Sociedade de Construcoes Soares da Costa SA

”Pot să vă spun decizia de a rezilia contractul cu Colas a fost foarte bună”, a declarat șefa de la Transporturi la inaugurarea celor 21,5 kilometri noi de autostradă. Potrivit acesteia, 7 sau 8 oferte au fost depuse, iar prețurile cerute de companiile interesate sunt și la jumătate față cele cerute de Colas. ”Cel mai mai mare preț cerut este, totuși, ami mic decât cel cerut de Colas”, a precizat Boagiu.

Câți bani va costa realizarea acestui tronson din A2

Potrivit unui comunicat al CNADNR, realizarea celor  20,49 kilometri de autostradă care va lega Cernavodă de Medgidia este estimată la 726,21 milioane de lei (175,6 milioane euro), fără TVA. Proiectarea va dura trei luni, executța încă 12, iar perioada de garanție este de 24 de luni.

Potrivit șefei de la Transporturi în circa o lună ar trebui finalizată evaluarea ofertelor și ar trebui desemnat un câștigător, astfel că cel mai devreme vom circula pe acest tronson în 2013.

De ce au fost alungați francezii de la Autostrada Soarelui: costuri mari și întârziere la lucrări

Contractul cu francezii a fost reziliat în luna aprilie. Principalul motivul invocat de CNADNR a fost o solicitare a companiei Colas prin care cerea suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane de euro întrucât traseul autostrăzii a fost schimbat pe o distanţă de 14 km din lungimea totală de 20 de kilometri a tronsonului, potrivit unor declarații făcute de ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, în aprilie.

"Au solicitat costuri suplimentare importante, adică 16 milioane euro, în condiţiile în care evaluarea consultantului arată că noul traseu costă cu cinci milioane euro mai puţin", a spus Boagiu, în aprilie, într-o conferință de presă.

Potrivit comunicatului remis de Compania de Autostrăzi la începutul lunii aprilie, decizia de a rezilia contractul a fost luată "ca urmare a refuzurilor repetate ale Colas de a continua execuţia lucrărilor invocând diverse motive pentru a justifica întârzierile şi având în vedere lipsa unei planificari şi mobilizări corespunzătoare, precum şi lipsa aprovizionării cu materiale".

Potrivit sursei citate, Colas "nu a finalizat proiectarea pe o lungime de aproximativ 14 km din cei 20,3 km şi nu a obţinut avizele şi acordurile necesare, inclusiv Autorizaţia de Construire, însă solicită costuri suplimentare importante şi prelungirea termenului de execuţie cu 24 de luni".

"Totodată, pe sectorul de 5,5 km aflat în execuţie, lucrările au fost începute cu întârziere în vara anului 2010, iar începând cu luna octombrie 2010 execuţia lucrărilor la podeţe şi structuri a fost oprită de Inspectoratul de Stat în Construcţii ca urmare a nerespectării Legii 10/1995 privind calitatea în construcţii. Mai mult, lucrările de descărcare arheologică ce sunt în sarcina Antreprenorului nu sunt finalizate, iar Colas a început retragerea utilajelor de pe şantier", se mai arată în comunicatul CNADNR.