BMW a confirmat apropiata apariție a primului său model 100% electric destinat producției de masă – un autoturism de oraș. În 2013, odată cu acesta, va fi lansat și un supermodel hibrid, dar și un sub-brand - ”i” - care va desmna gama ecologică a producătorului bavarez.
Este oficial, BMW va lansa primul său autoturism electric pentru publicul larg în 2013 şi, odată cu el, sub-brandul "i", care va desmna o nouă gamă ecologică.
BMW i3 va fi un model de oraş cu zero emisii poluante şi o autonomie maximă de 160 de kilometri.
Producătorul german va consolida reputaţia sub-brandului "i" prin lansarea simultană a unui supermodel hibrid – i8 – dezvoltat pe baza spectaculosului concept BMW Vision EfficientDynamics (prezentat în 2009).
BMW i3, patru locuri, patru metri lungime
i3 va avea aproximativ patru metri lungime, o caroserie în trei uşi şi loc suficient pentru patru pasageri.
Maşina va fi pusă în mişcare de un motor electric, inclus în puntea spate, care va dezvolta 170 de cai-putere. Transmisia se va face la roţile posterioare.
Acumulatorul litiu-ion va oferi o autonomie maximă de 160 de kilometri.
Adiacent, BMW va lansa şi o versiune hibridă, cu autonomie extinsă, echipată cu un motor cu ardere internă, care va avea sarcina de a reîncărca bateriile.
BMW i8, performanţe de top cu consum minim
Supermodelul BMW i8 va fi dotat cu un sistem de propulsie hibrid, compus din aceeaşi unitate electrică (descrisă anterior) şi un motor termic de 1.5 litri, în trei cilindri.
Potrivit BMW, i8 va îngemâna performanţele unui autoturism sport pur-sânge cu economia unui model compact.
i3 şi i8, aluminiu şi fibră de carbon
Ambele modelele se bazează pe un nou concept de construcţie denumit de BMW "LifeDrive". Este vorba de un şasiu de aluminiu, care va conţine motorul, şi o caroserie construită din fibră de carbon.
BMW susţine că gama "i" va marca momentul în care fibra de carbon va începe să fie utilizată la scară largă pentru fabricarea automobilelor.
Gama "i", investiţia iniţială: aproximativ o jumătate de miliard de euro
Viitoarele modele i3 şi i8 vor fi asamblate la uzina BMW din Leipzig aflată actualmente într-un proces de retehnologizare, care implică investiţii în valoare de 400 de milioane de euro.
BMW a mai cheltuit 100 de milione de dolari pentru a pune la punct o fabrică americană care va realiza componentele din fibră de carbon necesare gamei "i".