Prima decapotabila cu acoperis retractabil rigid din istoria marcii germane a fost vedeta Salonului de la Detroit.
Seria 3 a fost desemnata sa faca istorie la BMW. Noul coupe-cabriolet lansat cu prilejul Salonului Auto de la Detroit este prima creatie a marcii bavareze dotata cu un hardtop.
In Romania, cele mai cunoscute masini care beneficiaza de tehnologia acoperisului retractabil rigid sunt Mercedes SLK si Peugeot 206 CC, modele care au numai doua, respectiv, doua·doua locuri (in spate pot sta mai degraba doua plase sau genti decat doi pasageri).
Proaspat prezentatul BMW Seria 3 este mai mare decat SLK si 206 CC, avand tot doua portiere, dar beneficiind de patru locuri "intregi", la fel ca vechiul cabriolet cu acoperis textil.
Acoperisul din trei parti realizat din otel aduce o mai buna izolare fonica si un grad sporit de siguranta. El poate fi ascuns intr-un compartiment special din portbagaj, prin simpla apasare a unui buton, in 22 de secunde.
Operatiunea inversa dureaza cu o secunda mai mult. Capacitatea portbagajului este, in functie de pozitia hardtopului, de 350 sau 210 litri.
Din cauza greutatii motorului care actioneaza acoperisul, a elementelor acestuia, dar si a ranforsarilor suplimentare aplicate pentru asigurarea unei rigiditati sporite sasiului, cu scopul imbunatatirii manevrabilitatii, noul model cantareste mai mult decat sedanul, dar si arata mai bine ca acesta. BMW sustine ca masina va respecta blazonul firmei si va oferi aceleasi prestatii dinamice de exceptie care se asteapta de la ea.
Cel mai puternic model al gamei, 335i, va fi echipat cu noul propulsor twin-turbo de 3.0 litri (sase cilindri in linie) capabil sa dezvolte 306 cai-putere, iar cel mai mic, 320i, va avea sub capota un nou 2.0 litri (4L) de 170 CP. Varianta diesel, denumita 330d, va fi dotata cu spectaculosul 3.0 litri (6L) de 231 CP si un cuplu maxim de 500 Nm disponibil de la 1.750 rpm.
Preturile nu au fost confirmate inca, dar se pare ca viitorii cumparatori ar trebui sa plateasca macar cu 3.000 de euro mai mult decat pentru un sedan cu motorizare si echipare similare. In Romania, 320i cu vechiul motor de 150 CP costa de la 23.980 de euro CIP.
Alternative cu hardtop
Doritorii de cabriolete premium cu hardtop vor putea sa priveasca de acum dincolo de oferta Mercedes. Constructorul din Stuttgart are doua modele coupe-cabriolet, SLK (inca din 1998) si SL (2003). Chiar daca putin cunoscut pe piata autohtona, Lexus SC 430 completeaza oferta CC de lux. Volvo C70 este, de asemenea, un model relativ scump.
Peugeot a popularizat conceptul si l-a facut accesibil maselor largi in 2001, cand a lansat 206 CC. Doi ani mai tarziu a plusat cu 307 CC. De atunci, tot mai multi constructori au introdus in oferta proprie acest gen de model.
Acum exista pe piata Renault Megane CC (2003), Opel Tigra TwinTop (2005), Nissan Micra C±C (2005), Opel Astra TwinTop (2006), Mitsubishi Colt CZC (2006), Volkswagen Eos (2006) sau Ford Focus CC (2006).
Gama M se extinde
M5 Touring, un break de 507 cai-putere
Cum cozile din supermarketuri nu pot fi evitate, o solutie pentru scurtarea timpului petrecut la cumparaturi ar fi noul M5 Touring. Varianta supersportiva a breakului seriei 5, care va fi lansata in acest an, va beneficia de colosalul propulsor V10 de 507 cai-putere, prezent acum pe sedanul M5, coupe-ul si cabrioletul M6.
Cu bancheta rabatata, portbagajul ajunge la o capacitate de 1.650 de litri, suficienta pentru cele mai serioase sesiuni de shopping. Sprintul 0-100 km/h nu dureaza mai mult de 5 secunde, insa exista si un revers al medaliei: consumul in regim urban de 22,9 l/100 km!