LA STAMPA. Blocarea transporturilor terestre, a feriboturilor și a zborurilor pune în pericol produse alimentare și băuturi Made in Italy în valoare de peste 9,3 milioane de euro, exportate în medie în fiecare zi în Marea Britanie, care se află pe locul al patrulea în rândul partenerilor comerciali ai Italiei la capitolul mâncare și băutură, după Germania, Franța și Statele Unite.
Acestea sunt datele care reies dintr-o analiză făcută de Asociația Coldiretti asupra situației de urgență generată de noua variantă engleză a virusului COVID-19, care provoacă restricții și în transportul de alimente pe șosea, pe feriboturi și pe calea aerului.
Exporturile agroalimentare italiene către Marea Britanie sunt în creștere ușoară în 2020, în ciuda dificultăților generate de pandemie din cauza tendinței de a acumula stocuri și de a evita impunerea de taxe și obstacole administrative și vamale ca efect la Brexit, subliniază Coldiretti.
Dacă, pe ansamblu, exporturile agroalimentare italiene au atins o valoare de peste 3,4 miliarde de euro în 2019, după vin, care a avut o cifră de afaceri totală de aproape 771 de milioane de euro pe piața engleză, cu Prosecco Dop în frunte, pe locul al doilea în rândul produselor agroalimentare italiene cel mai bine vândute sunt produsele realizate din roșii, dar și rolul pastelor, brânzeturilor și uleiului de măsline este, de asemenea, important. Totodată, important este și fluxul de Grana Padano și Parmigiano Reggiano pentru o valoare de aproximativ 85 de milioane de euro, conchide Coldiretti. (Rador)
Traducerea: Oana Avram/oavram/rlambru