Guvernul a anunţat, ieri, că va trimite Corpul de Control la Casa Națională de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru a verifica „modul de funcţionare a sistemului informatic al cardului naţional de sănătate”.
Perioada supusă verificărilor este 1 ianuarie 2016 până în prezent, în contextul în care cardul de sănătate nu a putut fi folosit, de nenumărate ori, din cauza sistemului informatic. Au fost situații în care sistemul s-a blocat chiar și de trei ori pe săptămână, consecințele majore fiind scăderea numărului de pacienți consultați și validarea parțială a serviciilor.
Un proiect de 150 de milioane de euro
Luna trecută, Evenimentul zilei a relatat că, în perioada 10 și 13 octombrie, sistemul a înregistrat o defecțiune majoră, pentru care ITiști de la CNAS au muncit zi și noapte ca să-i dea de cap. După ce o perioadă sistemul a fost funcțional, între 1 și 2 noiembrie, cardul iar nu a mai mers.
Firma care a câștigat în iulie licitația pentru mentenanța acestui sistem informatic, de care depinde decontarea și acordarea tuturor serviciilor medicale din România, nu a putut să-l repare, din simplul fapt că, deși contestațiile au fost soluționate, Teamnet nu a semnat nici acum contractul cu Casa Națională de Asigurări de Sănătate. Și chiar dacă l-ar semna, tot n-ar fi putut remedia defecțiunea, pentru că specialiștii ei ar avea nevoie de timp ca să preia în administrare sistemul.
Pe 4 noiembrie, președintele CNSAS, Radu Țibichi, anunța că Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) era operaţional, doar în proporţie de 40%, fiind blocate reţetele electronice şi raportarea.
Proiectul cardului de sănătate s-a urnit greu și a înghițit peste 150 de milioane de euro.