Peste 138 de milioane de americani sunt aşteptaţi să ia cu asalt magazinele în cele trei zile libere, acordate cu prilejul Zilei Recunoştinţei. Cele mai comercializate produse se anunţă a fi televizoarele cu ecran plat.
Comercianţii au oferte speciale pentru Vinerea Neagră, celebrată de americani după Ziua Recunoştinţei. Aceasta se sărbătoreşte în fiecare an în cea de-a patra zi de joi din luna noiembrie şi deschide sezonul sărbătorilor de iarnă.
În Vinerea Neagră, comercianţii deschid magazinele foarte devreme, pentru ca fiecare client să găsească ceva interesant de cumpărat de pe rafturile pline cu produse la ofertă. Însă, potrivit presei americane, cele mai bune oferte se găsesc pe internet.
Apple este unul dintre producătorii care nu au dezvăluit încă ce oferte le-au pregătit clienţilor, însă aceştia sunt invitaţi ca pe 26 noiembrie să aleagă un cadou dintr-o mulţime de daruri iPad, iPhone sau Mac.
Mai puţin secretoşi, cei de la HP oferă notebook-ul HP Pavilion dv5t Special Edition cu ecran de 14,5 inci la preţul de 499 de dolari. Televizoarele, în topul vânzărilor
Comercianţii şi analiştii se aşteaptă ca un număr record de clienţi să treacă pragul magazinelor. Federaţia retailerilor anticipează că numărul de clienţi va creşte în 2010 la 138 de milioane, de la 134 de milioane în 2009, la 138 de milioane.
Anul acesta, Vinerea Neagră va fi cea mai bună dintre toate din istoria Americii, apreciază Britt Beemer, fondatorul unui grup de cercetare. El se aşteaptă ca cele mai mari vânzări să se înregistreze la televizoarele cu ecran plat care costă mai puţin de 499 de dolari.
Deja retailerii şi-au prezentat oferta adaptată la buzunarul unu american lovit de criză, dar încrezător că economia îşi va reveni. Astfel, pot fi achiziţionate laptopuri Toshiba cu 189,99 de dolari sau televizoare LCD de la Samsung cu 4897,99 de dolari.