ORGANIZARE: Firmele de curierat din ţara noastră au investit milioane de euro în extinderea depozitelor, pentru achiziţionarea de automobile şi echipamente IT, motivul fiind unul singur: Black Friday.
Black Friday este un fenomen preponderent online în ţara noastră, ceea ce înseamnă că majoritatea produselor achiziţionate cu această ocazie sunt livrate de curieri. Pentru această zi, aleasă de majoritatea retailerilor pentru a organiza Black Friday, toate firmele de curierat şi-au mobilizat forţele şi au investit sume importante.
Firmele de curierat au început pregătirile încă de la începutul acestui an. Cei de la Urgent Cargus au investit 1,6 mil. euro pentru cea mai aglomerată perioadă din an.
Investiția Urgent Cargus s-a materializat și în implementarea unui nou sistem de preluare și sortare automată a coletelor. Acesta este dotat cu tehnologie de ultimă oră, având 5 benzi principale de alimentare și 80 benzi de sortare. Folosit la capacitate maximă, sistemul poate prelua și sorta 8.000 de colete pe oră, ce pot fi pregătite automat pentru 40 destinații diferite. Spațiul pentru depozitare existent în București-Măgurele a fost extins cu 2.000 metri pătrați pentru a putea acoperi volumele în creștere, tranzitate în perioada 21-30 noiembrie. Astfel, Urgent Cargus va dispune în total, de 9.000 de metri pătrați destinați depozitării. Urgent Cargus se aşteaptă la o perioadă extinsă dedicată reducerilor din magazinele online. Aceasta va debuta pe 21 noiembrie și va continua până pe 30 noiembrie. Pentru a putea face față cu succes, Urgent Cargus a vizat eficientizarea procesului logistic, mărirea capacității pentru depozitare, suplimentarea flotei existente și a numărului de curieri cu 40%, precum și extinderea programului normal de lucru pentru zilele de sâmbătă și duminică (22-23 noiembrie, 29-30 noiembrie și 1 Decembrie).
Conform estimărilor Urgent Cargus, în Black Week, numărul de expedieri va crește cu 125% față de luna noiembrie 2013. Comparativ cu primele două săptămâni din luna noiembrie 2014, numărul de expedieri va crește cu 56%. Astfel, Urgent Cargus estimează că va transporta un milion de kilograme de colete în fiecare noapte, acest lucru însemnând un total de aproximativ un milion de colete, pentru toată perioada.
„În ultimele 6 luni, am pus la punct toate detaliile pentru Black Week 2014, împreună cu partenerii noștri din comerțul online. Am dezvoltat împreună proiecte speciale, soluții particularizate pentru nevoile și previziunile fiecăruia dintre ei. Reușita noastră de Black Week va fi motivația principală pentru ca partenerii noștri din comerțul online să ne fie alături și pe viitor, iar consumatorii să poată beneficia de cele mai bune servicii“, a declarat Gian Sharp, CEO Urgent Cargus. Compania are 140 de centre operaționale în toată țara, 2.100 de mașini de curierat, 200 camioane, 2.100 de curieri şi 110 angajați la centru de relaţii cu clienţii.
Livrări mai rapide
Fan Courier este o altă mare firmă de curierat de la noi care acordă o importanţă deosebită acestei zile. De la începutul anului, compania a investit patru milioane de euro în parcul auto pentru achiziţionarea a 140 de autovehicule, dintre care: 17 tiruri, 15 camioane de 20 tone, 15 remorci de 18 tone, 50 autoutilitare mici, 25 autoutilitare de 3.5 tone. „Pe lângă investiţiile continue în parcul auto, peste un milion de euro au fost investiţi în IT (achiziţia de noi PDAuri, imprimante mobile, software etc). Mai multe sedii din ţară au fost extinse şi modernizate, iar numărul angajaţilor a crescut cu aproximativ 35%. În acest moment, în sistemul Fan Courier lucrează peste 3.630 de angajaţi (faţă de 2.718 în aceeaşi perioadă a anului trecut), dintre care 1.560 în Bucureşti (faţă de 1.362 în luna octombrie 2013)“, au declarat reprezentanţii Fan Courier.
În 2013, volumul generat de Black Friday a fost cu 375% mai mare faţă de Black Friday 2012, şi cu 40%-50% mai mare faţă de volumul unei zile normale de curierat. În 2014, estimările companiei arată că volumul va creşte cu 250% faţă de 2013. „Dacă în 2013 timpul mediu de livrare a fost de 2 zile-2 zile şi jumătate de la momentul preluării de la furnizor (atenţie, nu din momentul plasării comenzii), datorită investiţiilor făcute şi a eforturilor depuse de întreaga echipă ne-am propus ca, în 2014, timpul de livrare să fie de 1 zi şi jumătate de la momentul preluării de la furnizor“, au mai spus reprezentanții Fan Courier.
Firma de curierat acordă aceeaşi importanţă şi clienţilor care nu au legătură cu fenomenul Black Friday, astfel încât expediţiile lor să nu fie afectate în niciun fel de volumul generat cu această ocazie. Cea mai îndepărtată localitate în care a fost livrată o comandă (un frigider) de Black Friday, în 2013, a fost Poienile de sub Munte, jud. Maramureş, aflată la o distanţă de 725 km de Bucureşti via Sighetul Marmaţiei.
Problemele curierilor
Black Friday a contribuit semnificativ şi la rezultatele financiare ale celor de la DPD România. 2013 a fost cel mai bun an pentru firma de curierat, conform oficialilor companiei. „Provocarea unei companii de curierat este un număr cât mai mare de cumpărători multumiţi, ceea ce implică în primul rând respectarea termenului de livrare asumat. Curierul este liantul dintre magazinul online şi clientul final, orice întârziere în procesul de livrare însemnând clienţi nemultumiţi, prejudicii de imagine şi de business. De Black Friday, curierii vor trebui să facă faţă problemei plăţii cash la livrare şi datelor incomplete de livrare, factori care îngreunează munca oamenilor din teren. Dacă într-o zi obişnuită livrăm peste 15.000 de colete, de Black Friday volumele cresc cu 60%, ceea ce înseamnă circa 24.000 de colete“, au precizat reprezentanţii DPD România.
La DPD, pregătirile pentru Black Friday au început din august şi au constat în verificarea şi optimizarea sistemelor şi softurilor IT, dar şi în suplimentarea flotei şi a personalului care, de asemenea, a beneficiat de programe de training special pentru această perioadă foarte aglomerată. „Am învăţat din experienţa ediţiilor anterioare şi neam mobilizat încă din august pentru a asigura acelaşi nivel de calitate al serviciilor cu care i-am obişnuit pe clienţii nostri. Pentru perioada Black Friday avem termene realiste de livrare stabilite cu clienţii noştri, bazate pe experienţele anterioare comune. Lucrăm în strânsă legătură cu clienţii noştri pentru ca experienţa de cumpărare să fie una excelentă pentru cumpărător“, au mai spus oficialii DPD România. DPD dispune de acoperire naţională 100%.