Weekendul cu promoţii se apropie, iar magazinele online caută soluţii pentru a se detaşa de concurenţă, pentru a câştiga cât mai mult în urma acestui eveniment. În România, acest eveniment este considerat deja un fenomen, cifrele punând România pe primul loc în topul ţărilor din regiune din punctul de vedere al traficului înregistrat în ultimii ani.
Tradiţia ofertelor de Black Friday lansată în Statele Unite ale Americii s-a extins la nivel internaţional, dând posibilitatea magazinelor să-şi crească foarte mult vânzările şi să atragă clienţii înaintea Crăciunului. Din datele publicate de companii, reiese că potenţialul de conversii pentru Black Friday este uriaş, chiar mai mare decât cel pentru perioada dinaintea Crăciunului deoarece de Black Friday apar mai multe oferte, la orice tip de produse, de la electronice şi mobilă până la haine şi accesorii.
Dacă ar fi să comparăm creşterea de trafic înregistrată de magazinele din România cu cele din regiune, observăm că România este lider detaşat, cu o creştere de 283%, urmată de Ungaria, cu o creştere de 58%, Ucraina cu 48%, Bulgaria cu 43% şi Cehia cu 35%.
“Black Friday în Romania este un fenomen, nu este un simplu eveniment de shopping. Interesul românilor este foarte mare, iar magazinele îl susţin cu promoţii semnificative. Un instrument foarte bun pentru susţinerea ofertelor de Black Friday îl reprezintă campaniile de retargetare personalizată, care permit magazinelor să promoveze oferta către utilizatorii care au vizitat anterior site-ul, în funcţie de interesul acestora, oferind astfel bannere mult mai relevante şi mai eficiente”, spune Cătălin Emilian, director RTB House România şi Bulgaria, potrivit Capital.ro.
Black Friday 2016 are loc în România în data de 25 noiembrie 2016 (şi în weekendul ce urmează acestei vineri), însă unele magazine vor alege să ofere reduceri în perioada 20 - 24 noiembrie, iar altele vor oferi diverse promoţii şi reduceri în intervalul 13-19 noiembrie, cu o săptămână mai devreme, cum s-a intamplat și în anii anteriori.