Bilete de avion cumpărate înainte de epidemie? Iată ce măsuri iau companiile aeriene

După epidemia provocată de coronavirus, cele mai mari pierderi le înregistrează companiile aeriene, deoarece o mare parte a zborurilor au fost anulate.

O mulțime de români și-au cumpărat bilete pentru sejururi în luna martie și aprilie, iar pe buzele tuturor apare o singură întrebare: Cum ar putea să își recupereze banii?

Nu toate companiile aeriene au luat măsuri după ce zborurile au fost anulate.

Conform Ziare.com, principalele companii care operează zboruri în Europa au pus la cale diferite strategii prin care clienții să nu iasă în peirdere.

Wizz Air

Wizz Air, cea mai mare companie aeriană low-cost din Europa Centrală și de Est, a anunțat că toate persoanele ale căror zboruri au fost anulate își vor primi banii înapoi.

„Wizz Air a automatizat procesul de rambursare a clienților afectați, incarcand automat 120% din tariful original sub formă de credit de companie în conturile WIZZ ale clienților săi”, a anunțat compania.

Totodată, compania le recomandă clienților să folosească „platformele noastre de gestiune individuală, accesibile din e-mail-uri primite, pentru a minimiza traficul către centrele noastre de apeluri extrem de ocupate”.

Blue Air

Blue Air suspendă zborurile regulate începând cu data de 21 martie și până la încheierea perioadei în care starea de urgență este activă, scrie sursa citată.

Blue Air anunță că pasagerii care au zboruri rezervate cu data de călătorie până pe 31 mai 2020 (inclusiv) și doresc să își reprogrameze călătoria pot beneficia de rebooking gratuit, pentru zboruri după data de 1 iunie, sau de restituirea sumei sub formă de voucher, ce va putea fi folosit pentru călătoriile viitoare.

TAROM

La TAROM, pasagerii își pot reprograma călătoriile la date viitoare sau către alte destinații operate de companie, fără a plăti taxa de modificare.

„Pasagerii noștri își pot planifica cu încredere noile itinerarii, deoarece indiferent de restricțiile tarifului achiziționat, acum au o opțiune care le permite să își schimbe rezervările pentru date ulterioare, doar cu încasarea diferențelor de tarif/ taxe de aeroport, dacă cel inițial nu este disponibil sau aplicabil pe noile date de călătorie.

Această facilitate comercială este valabilă pentru bilete cu cel puțîn o dată de călătorie programată până la 31 mai 2020 - inclusiv, iar pasagerii au posibilitatea de a alege nouă dată și/sau destinație, oricând în 12 luni de la dată de emitere a biletului”, se arată într-un comunicat al TAROM.

Ryanair

Compania aeriană Ryanair anunță că pasagerii își pot reprograma zborurile, gratuit, la o dată ulterioară. Modificarea se aplică doar pentru aceeași rută.

„Clienții își pot schimba data zborului gratuit. Se renunță integral la taxa de modificare a zborului. Clienții vor trebui să plătească doar diferența de tarif, dacă este cazul. Această modificare a datei zborului se va aplică numai pentru ruta pe care clienții au rezervat-o inițial”, se arată într-un comunicat al Ryanair.

Qatar Airways

La Qatar Airways pasagerii au posibilitatea de a modifica gratuit datele de zbor sau pot preschimba biletul într-un voucher pentru o călătorie viitoare.

„Aceasta se aplică pentru biletele deja emise sau dacă intenționezi să rezervi o călătorie ce se va efectua până pe 30 iunie 2020”, precizează compania într-un comunicat postat pe site

Voucherul pentru călătoria viitoare se emite la valoarea neutilizată a biletului preschimbat și va fi valabil timp de un an de zile de la dată emiterii acestuia.

„În toate celelalte cazuri te rugăm să contactezi direct biroul sau agenția de turism de unde ai achiziționat biletul, deoarece ei au acces la informațiile tale de plata. Datele agenției respective pot fi găsite pe chitanță biletului electronic”, se arată într-un comunicat al companiei.