Autorit??ile au început o evaluare la nivel na?ional a pistelor pentru bicicli?ti. S-a terminat cu pomii din mijlocul lor ori ma?inile parcate. Administra?iile publice locale sunt obligate s? transforme pistele, inutilizabile pân? acum, în c?i sigure de rulare. Îns? accesul bicicli?tilor pe drumurile na?ionale r?mâne interzis deoarece o decizie invers? ar însemna „acceptarea tacit? a trimiterii lor spre moarte”
Pistele speciale pentru bicicli?ti sunt legiferate din 2003. Ele pot face parte din partea carosabil?, din trotuar sau pot fi create separat ?i de trotuar ?i de partea carosabil?. Timp de patru ani, legea nu a fost îns? aplicat?.
- Prim?ria Capitalei a irosit 10 milioane de euro ?i preg?te?te afacerea piste de biciclete pe drum
Abia din anul 2007 a început realizarea lor, numai în marile ora?e. Cum s-au f?cut ?i cât de utile sunt aceste piste ?tim deja, iar momentele penibile ni le amintim cu to?ii. O recunoa?te ?i ?eful Direc?iei Poli?iei Rutiere, comisarul-?ef Lucian Dini??: “Au existat piste f?cute cu încadrarea unui pom, a unui stâlp, ori piste cu o configura?ie de-a dreptul îndoielnic?”.
Lucian Dini?? a precizat c? a cerut ca aceste piste s? fie reevaluate, la nivel na?ional. “Am cerut la nivel na?ional s? reevalueze aceste piste, pentru o regândire a execut?rii lor. C?ci dac? autorit??ile au preten?ie ca bicicli?tii s? respecte reguli de circula?ie, atunci ?i autorit??ile trebuie s? le asigure condi?ii sigure pentru deplasare.”, a declarat ?eful Poli?iei Rutiere pentru Evenimentul zilei. “Fiecare autoritate local? î?i stabile?te traseele pentru piste. Poli?ia Rutier? nu face altceva decât aplic? sanc?iuni administratorului drumului care nu respect modul în care trebuie realizate pistele pentru bicicli?ti ?i coordoneaz? structurile pentru ca ele s? ia o hot?râre!”, a mai declarat Dini??.
- EXEMPLU VANCOUVER
În contextul conceptului de mobilitate, au existat cereri ale unor asocia?ii de bicicli?ti pentru a li se permite acestora accesul pe drumurile na?ionale, deschise traficului interna?ional. Solicit?rile lor nu au putut fi solu?ionate favorabil ne-a informat ?eful Direc?iei Poli?iei Rutiere. “Ei voiau s? mearg? de la Arad la Deva pe drumul na?ional, pe unde merg ?i ma?ini, ?i TIR-uri. Ar fi însemnat o acceptare tacit? a trimiterii lor spre moarte. A?a ceva nu se poate!”, a mai declarat Lucian Dini??. Solicitarea Poli?iei Rutiere de rezolvare a situa?iei a ajuns de ceva vreme c?tre autorit??ile locale. În ora?ul t?u, ai fost informat? Au ap?rut deja primele m?suri? Candidatului t?u pentru Parlament îi pas? de bicicli?ti, de siguran?a lor? Comenteaz? cum stau lucrurile în ora?ul t?u!