B’Estfest de milioane

Ediţia din acest an alocă un buget de 2.000.000 de euro artiştilor şi 1.000.000 de euro pentru producţie.

Patru zile de festival, un buget mărit simţitor, patru scene, un perimetru extins, 48 de ore de muzică bună (asigurate de cei 36 de artişti confirmaţi până acum pe afiş) - B’Estfest, cel mai important eveniment de gen din România, revine cu o a doua ediţie, spun organizatorii, ceva mai tentantă decât prima. Bugetul din acest an al festivalului se ridică la aproximativ 3.000.000 de euro, cu 30% mai mare faţă de cel de anul trecut, iar două treimi din această sumă, respectiv două milioane de euro, au fost alocate cheltuielilor legate de artişti.

Pentru producţie a fost alocat un buget de un milion de euro. În programul festivalului au fost anunţate până acum 22 de artişti şi trupe, printre care mai multe nume cu rezonanţă, de la Nelly Furtado sau Manu Chao până la Alanis Morissette, Cypress Hill sau Judas Priest. Într-o conferinţă de presă organizată ieri, la club Fabrica din Bucureşti, organizatorii evenimentului, Emag!c Entertainment, au mai anunţat alte nouă trupe invitate, printre care Shangri La din Bulgaria, cunoscuţi publicului român şi pentru că au participat la o ediţie a Cerbului de Aur, Santogold din Statele Unite sau Neo, din Ungaria. Pe afişul Aftershock (ziua dedicată în exclusivitate rockerilor) a fost adăugată şi trupa ungurească Wisdom.

Organizatorii vor amenaja şi anul acesta zona de Silent Disco, care-i va avea la pupitru pe câţiva dintre cei mai buni DJ ai Olandei: Mark Norman, Cor Fijneman şi Lemon8. După ce anul trecut au fost anunţate câteva nume foarte sonore precum P!nk, Faithless, Marilyn Manson, Morcheeba sau Alice Cooper, mulţi se aşteaptă ca în zilele următoare să fie anunţaţi şi alţi invitaţi de top pentru această ediţie. Organizatorii, care vor finaliza zilele următoare negocierile cu alţi trei artişti, precizează, însă, că aceştia nu vor fi headlineri. B’Estfest se extinde „Anul trecut am avut trei scene, anul acesta vom avea patru“, a spus Laura Coroianu, organizator al festivalului, adăugând că această ediţie se va desfăşura pe o suprafaţă de aproximativ 40.000 de metri pătraţi, cu 10.000 mai mult decât la precedenta. „Aşteptăm în jur de 75.000 de spectatori, poate chiar peste“, a mai spus Laura Coroianu.

Anul acesta, B’Estfest a crescut şi ca durată, adăugând în program o zi specială, dedicată în exclusivitate rockerilor - B’Estfest Aftershock, pe 11 iulie. Potrivit calculelor realizate de organizatori, pentru cele patru zile de festival vor fi necesare 20 de zile de amenajare şi dezafectare, 800 de nopţi de cazare la hotel, 50 de limuzine şi 10 microbuze, 750 de persoane în echipa tehnică. La totalul de 48 de ore de muzică vor contribui 250 de muzicieni şi 350 de persoane din stafful artiştilor. Un festival european La începutul lui 2008, B’Estfest a fost invitat să devină membru al comunităţii Yourope, asociaţie în care sunt înscrise 40 dintre cele mai apreciate festivaluri europene, printre care Exit Serbia, Lowlands Olanda, Nova Rock Austria, Rock Werchter Belgia, Oxegen Irlanda sau T in the Park Scoţia.

„De obicei sunt invitate festivalurile ajunse la cea de-a treia ediţie, dar noi am fost invitaţi încă de la prima. Aceasta a fost, de altfel, ocazia cu care am aflat că există alte două festivaluri numite «B’Estival» în lume, prin urmare am decis să rebotezăm evenimentul, devenit astfel B’Estfest“, a explicat Laura Coroianu. De asemenea, B’Estfest este înscris în programul ETEP (European Talent Exchange Program), care se ocupă de promovarea tinerilor artişti europeni în cadrul festivalurilor internaţionale de top.

B’ESTFEST ÎN CIFRE Organizatorii aşteaptă 75.000 de spectatori > 4 zile de festival: 3 x B’Eestfest + 1 x Aftershock > 20 de zile de amenajare şi dezafectare > 4 scene

> 48 de ore de muzică

> 36 de nume pe afiş

> Artişti din 12 ţări: România, Bulgaria, Ungaria, Olanda, Belgia, Germania, Marea Britanie, SUA, Canada, Franţa, Irlanda, Finlanda > 250 de muzicieni

> 350 de persoane în stafful artiştilor > 750 de persoane în echipa tehnică > 800 de nopţi de hotel

> Între 75.000 şi 85.000 de spectatori în total (estimare pe cele 4 zile) > Suprafaţa totală a festivalului: peste 40.000 mp > Zona principală: 20.000 mp > Zona celei de-a treia scene: 12.500 mp > Zona VIP: 7.500 mp > Bugetul alocat artiştilor: aprox. 2.000.000 de euro > Bugetul de producţie: aprox. 1.000.000 de euro > Vânzări estimate: 250.000 de litri de bere / 250.000 de litri de sucuri