Cupa Mondială este prilejul favorit al producătorilor de bere, deoarece le oferă ocazia de a-şi face reclamă şi de a vinde cantităţi foarte mari din licoarea considerată aliment.
Suporterii englezi golesc halbă după halbă, rafturile magazinelor din Coreea de Sud se golesc imediat, iar producătorii niponi văd profitul crescând, pe măsură ce vânzările sporesc. De la un capăt la altul al lumii, microbiştii au captat atenţia producătorilor de bere, care de abia au aşteptat Cupa Mondială (CM) 2010 din Africa de Sud pentru a face livrări mai mari.
Dacă echipa naţională câştigă, retailerii sunt încurajaţi să comande mai multă bere, spune purtătorul de cuvânt al producătorului nipon al berii Kirin, Shinya Izumi.
Chiar dacă naţionala României nu s-a calificat la CM 2010, microbiştii au vizionat meciurile alături de prieteni, cu o halbă de bere în mână.
"Fotbalul este un fenomen care transcede graniţele naţionale şi, în plus, se ştie că românii sunt mari iubitori de fotbal. Deschiderea mult aşteptatului Campionat de Fotbal, la care se adaugă vremea frumoasă din ultima perioadă, a adus tot mai mulţi români în baruri sau pe terase, pentru că momentele plăcute merg bine cu o bere", spune Constantin Bratu, directorul general al Asociaţiei Berarii României.
Chinezilor le place berea
În China, cea mai mare piaţă de consum din lumea, principalul jucător de pe piaţa berii, Tsingtao, a raportat vânzări duble de la începutul CM 2010, faţă de perioada de dinainte de debutul turneului final, respectiv 42.000 de sticle pe zi.
Pe 12 iunie, în seara în care a avut loc festivitatea de inaugurare a CM 2010 din Africa de Sud, pub-urile au fost neîncăpătoare pentru englezii microbişti, dornici să bea o bere bună. Englezii au servit peste 9 milioane de pinte de bere, în valoare de 42 de milioane de euro, în timpul meciului dintre reprezentativa Albionului şi naţionala Statelor Unite, potrivit datelor publicate de asociaţia berarilor din Marea Britanie. Francezii beau bere după cum bate vântul
Englezii se numără printre cei mai mari băutori de bere din lume. Consumul de bere a scăzut însă în Germania în ultimii ani, de la 150 de litri/cap de locuitor, la 100 de litri/cap de locuitor, însă producătorii locali speră ca parcursul echipei naţionale să susţinţă creşterea vânzărilor.
Francezii, amatori de vin, spun că vremea influenţează consumul de bere şi nu performanţele reprezentativei Hexagonului. Dacă vremea va fi bună, declara de curând Gerard Laloi, preşedintele asociaţiei producătorilor de bere, consumul poate creşte cu 10-15%.
În Africa de Sud, producătorul SABMiller, proprietarul mărcilor Miller Lite, Peroni şi Grolsh, se aşteaptă să vândă peste 10 milioane de litri de bere în timpul celor cinci săptămâni, cât va dura CM 2010. Pentru ca niciun client să nu rămână cu gura uscată, SABMiller a constituit rezerve uriaşe de bere şi a pus la dispoziţia celor însetaţi un număr de telefon dedicat. Cei care sună pot cere să li se livreze de urgenţă bere rece, potrivit directorului de marketing al companiei, Alastair Hewitt, citat de presa internaţională.
Producătorii români au aşteptat debutul CM 2010, pentru că vânzările merg mai bine în timpul competiţiilor importante. În plus, vremea ţine cu ei, astfel că la finalul verii, bilanţul va fi îmbucurător.
"Din experienţele celorlalte compionate mondiale sau evenimente de acest gen, credem că o creştere a consumului este de aşteptat – mai ales coroborată şi cu vara caniculară care se anunţă şi care coincide cu perioada CM de fotbal din Africa de Sud. Totodată, este cunoscut faptul ca în lunile de vară sau, mai precis în lunile cu temperaturi destul de înalte, se înregistrează consumul de bere cel mai ridicat. Şi pentru vara aceasta, care se anunţă caniculară, sunt aşteptate vânzări în creştere", spune Constantin Bratu.
Berarii lumii s-au întrecut, de-a lungul timpului, şi în reclame. Evz.ro vă prezintă unele dintre reclamele care au făcut înconjurul Internetului şi deliciul internauţilor.
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nUbm3rtDZ4M&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nUbm3rtDZ4M&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object> Budwiser, sponsorul oficial al FIFA World Cup <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/gEpBL6fsw0A&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/gEpBL6fsw0A&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>
Reclamă la berea Prestige, câştigătoare a premiului Berea Cupei Mondiale, în 2000, la categoria "American Style Lager"
<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bey9lq3Glzk&hl=en_US&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bey9lq3Glzk&hl=en_US&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object> Spot Skol, lansat cu ocazia Cupei Mondiale din 2006