Reclama făcută băuturilor alcoolice la televizor are un efect imediat de creştere a consumului de alcool, arată unui studiu al cercetătorilor olandezi şi canadieni, citat de AFP.
În acest studiu au fost implicaţi 45 de studenţi de sex masculin, cu vârste cuprinse între 18 şi 29 de ani. Fiecare a venit însoţit de un prieten într-un laborator al universităţii, amenajat ca cinematograf, unde aveau la dispoziţie o canapea de piele, televizor cu ecran mare, scrumiere, alune, chipsuri şi un frigider plin cu bere, vin şi sucuri.
Grupul a fost împărţit în patru - 20 dintre ei au vizionat filmul "American Pie 2" (care conţine 23 de scene în care sunt arătate băuturi alcoolice şi 18 scene în care personajele consumă alcool) şi un calup publicitar cu reclame la alcool, în timp ce 20 au privit acelaşi film, însă cu un calup publicitar fără reclame la alcool.
Celelalte două grupuri au vizionat filmul "40 days and 40 nights", care conţine doar trei scene în care personajele consumă băuturi alcoolice, cu aceleaşi calupuri de publicitate (unul cu reclame la alcool, unul fără).
Într-o oră, studenţii care au vizionat filmul "American Pie 2" au consumat în medie trei sticle de alcool, faţă de doar una şi jumătate în cazul celor care au văzut filmul "40 de zile şi 40 de nopţi".
Studiul "demonstrează clar" faptul că imaginile cu alcool din cadrul filmelor şi reclamelor pot funcţiona asupra privitorului, generând o dorinţă irezistibilă de a consuma alcool.
Citiţi şi: Cu muzica la maxim, bei mai mult