Noutăţile expuse zilele acestea la Salonul din capitala Chinei nu sunt cu nimic mai prejos decât cele oferite, luna trecută, de cel mai însemnat eveniment expoziţional european.
Salonul auto de la Beijing tinde să pună în umbră toate evenimentele expoziţionale de tradiţie. Producătorii de top au ajuns atât de dependenţi de uriaşa piaţa chineză – cea mai mare, după numărul de maşini noi comercializate – încât orice efort pentru păstrarea sau creşterea cotei de piaţă – inclusiv o prezenţă serioasă la saloanele de profil – trebuie depus cu maximă îndrârjire.
Mărcile premium în special dau un spectacol grandios la Beijing, cu o strălucire care aminteşte de recent încheiatul Salon de la Geneva. Lamborghini face senzaţie în capitala Chinei cu prototipul Urus, un posibil mega- SUV cu motor de 600 de cai-putere. Producătorul italian se pregăteşte să ofere o alternativă mai exotică pentru deja mult prea comunul Porsche Cayenne.
Tripleta germană Audi – BMW – Mercedes-Benz tentează noua clasă de bogătaşi chinezi cu modele ţipătoare şi concepte revoluţionare. Audi prezintă prototipul viitoarei versiuni de top a modelului Q3, un SUV compact urban "înarmat" cu 355 de cai-putere. BMW expune în premieră mondială versiunea decapotabilă a supermodelului hibrid i8, iar Mercedes- Benz trânteşte cel mai puternic model offroad autentic. G63 AMG este o "bestie" cu motor V12 pregătit să livreze 605 CP!
Range Rover vine în sfârşit cu mult aşteptata versiune specială Victoria Beckham a hit-ului Evoque, o cochetărie care va aduce şi mai mulţi clienţi producătorului britanic. Aston Martin oferă câteva dintre supermodelele sale cu un pachet special care conţine câteva elemente de design placate cu aur. Cel mai rapid autoturism decapotabil, Bugatti Veyron Grand Sport, a fost şi el personalizat pentru a onora Anul Dragonului cu inserţii din porţelan şi mai multe desene cu dragoni.
1,58 de milioane de euro costă ediţia cu inserţii de porţelan a supermodelului Bugatti Veyron Grand Sport
Nici producătorii generalişti nu fac rabat la calitate la actuala ediţie a Salonului de la Beijing. Fiat prezintă berlina compactă Viaggio, un viitor concurent al clasicului" VW Jetta.
La standul Skoda se lăfăie tot o berlină, ceva mai mică – prototipul gamei Rapid, care va fi mai ieftină decât Octavia.
Renault îşi pune mari speranţe în noul său Talisman. La drept vorbind, ceea ce se doreşte a deveni vârful de gamă al Regiei franceze este doar o adaptare după un model sud-coreean comercializat deja de partenerul Samsung.
Nissan expune în premieră mondială o berlină pe care plănuieşte să o livreze pe toate pieţele lumii. Viitorul sedan global va înlocui modelul Tiida, care nu s-a bucurat de un succes pe măsura aşteptărilor firmei. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/7GPouS2vBsQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> Citiți și:
- Urus, SUV-ul Lamborghini
- A fost lansat cel mai puternic autoturism offroad
- Cel mai spectaculos supermodel hibrid poartă semnătura BMW