După numai două luni, lotul III al autostrăzii Orăștie - Sibiu a crăpat. Potrivit surselor EVZ, drumul, care a costat 182 de milioane de euro, a luat-o la vale pe motiv că s-a ales soluția proastă pentru construirea drumului.
Compania a anunțat participanții la trafic că, în urma unui control efectuat pe Lotul 3 al Autostrăzii Orăștie - Sibiu, s-a decis restricționarea traficului rutier pe sensul Orăștie - Sibiu banda 1, circulația desfășurându-se doar pe banda a doua, între km 275+600 - km 275 +700. Potrivit șefilor de la drumuri, s-a luat această decizie pentru a se putea repara drumul, precizând că firma italiana Salini Impregillo va suporta costurile de refacere a drumului. Autostrada a fost deschisă chiar în ultima zi de campanie electorală, undeva pe dealurile aflate în permanentă mișcare între Sibiu și Sebeș, poate da emoții multor șoferi, din cauza instabilității terenurilor.
Senzori pentru alunecări
Amploarea alunecărilor poate fi văzută mai ales acum, odată cu deschiderea traficului. Înainte de cel mai mare viaduct de autostradă din România, cel de la Aciliu, un deal - prin care acum toți spun că ar fi trebuit construit tunel – a fost tăiat pur și simplu în două. „Mai vin bucăți, dar nu vine tot… teoretic se poate, dar practic nu se poate așa ceva. Vom lua măsuri: în permanență va fi un utilaj aici, în caz că începe să alunece, pentru evacuare”, dă asigurări Neaga. Lucrările nu sunt finalizate, în zona cea mai înaltă nu există autorizație de construire, din cauza lipsei acordului de mediu. În această zonă a dealurilor nestabilizate, traficul este restricționat la 80 de km/h pe o porțiune.
"Precizăm că recepţia lucrărilor nu a fost efectuată şi reamintim că traficul rutier pe tronsonul de autostradă Orăştie – Sibiu Lot 3 a fost deschis în data de 14 noiembrie 2014. Astfel, recepţia lucrărilor pentru acest lot al Autostrăzii Orăştie - Sibiu va fi efectuată doar atunci când antreprenorul va remedia toate degradările superficiale apărute pe acest sector de drum", se arată într-un comunicat al CNADNR.
Compania de Drumuri precizează că în privinţa apariţiei unor fisuri la km 60+66, investigaţiile au arătat că acestea sunt "de natură superficială" şi nu afectează stabilitatea corpului autostrăzii şi siguranţa traficului rutier.
"Referitor la remedierea defectelor apărute atât în perioada de execuţie a lucrărilor, cât şi în perioada de garanţie (4 ani), precizăm că responsabilitatea revine în totalitate antreprenorului conform prevederilor contractului Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, lot 3, km 43+855 - km 65+965. În acest sens, menţionăm că lucrările de remediere vor fi executate pe riscul şi cheltuiala antreprenorului, fără costuri suplimentare pentru CNADNR", conform sursei citate.