Bătaia de joc a drumarilor. După ce au pus separatoare, numărul accidentelor a explodat

Bătaia de joc a drumarilor. După ce au pus separatoare, numărul accidentelor a explodat

Șoferii care circulă pe DN 1 - E 60, între Turda și Cluj, trebuie să fie foarte atenți. CNADNR a construit pe mijlocul drumului un scuar lat de un metru, care le pune viața în pericol

Înainte de Paști, Compania Națio nală de Autostrăzi și Drumuri Națioanale (CNADNR) a demarat un proiect privind construcția unui scuar pe mijlocul drumului național DN 1 - E60, în zona localității Tureni. Acesta s-a dorit a fi un separator de benzi, care să reducă numărul accidentelor. Numai că, s-a ajuns la o reducere substanțială a lățimii benzilor de circulație, de la 3,5 metri, la 3 metri. „Un TIR are 2,90 metri lățime, iar banda de circulație are doar trei metri. Când trec două TIR-uri unul pe lângă altul, ce se întâmplă? Unul din ele încalecă acele borduri, iar accidentul este inevitabil. Apoi, pietonii nu mai pot umbla liniștiți pe trotuare. Dacă s-a îngustat banda de circulație, este normal ca mașinile să umble tot mai aproape de trotuar. Când trece un TIR cu 90 la oră pe lângă un om care circulă liniștit, îl cam ia frigurile”, spune primarul din Tureni, Dana Mănăilă.

„Șoferii să reducă viteza”

Femeia a încercat să se lupte cu sistemul din CNADNR, dar degeaba. A încercat să ajungă în audiență la un secretar de stat din Ministerul Transporturilor și a fost primită după două zile, timp în care a fost amenințată și cu Poliția. „Mi-au dat două explicații. În situația în care drumul se îngustează, șoferul ar trebui să reducă viteza și astfel se reduce numărul de accidente. Apoi, dacă se întâmplă accidente, urmările vor fi mai reduse. Dar, după ce au montat acel scuar toată ziua au loc accidente. Problema nu este numai la CNADNR sau la Poliție”, mai spune primărița din Tureni. Proiectul construirii de scuaruri pe mijlocul drumului a fost inițiat de Poliția Română, în principalele locuri unde au loc accident rutiere grave, celebrele puncte negre. Un astfel de punct negru există și la Tureni, dar se pare că planul făcut din birou nu se potrivește cu situația din teren.

Un director din CNADNR Cluj a declarat că, la Tureni, vor fi construite rigole pentru preluarea apelor pluviale, pentru ca apa provenită de la ploi să nu îi mai împroaște pe pietoni, și vor fi montate indicatoare care îi avertizează pe șoferi să reducă viteza. „Banda dinspre axul drumului are trei metri iar cea de pe margine, are 3,20 metri lățime. Dacă circuli cu viteză ai o senzație de culoar și așa apar acele accidente Șoferii trebuie să circule cu viteza regulamentară și nu se întâmplă nimic”, a spus oficialul CNADNR.