Investitia minima intr-un salon spa se ridica la 200.000 de euro si se amortizeaza in aproximativ doi ani.
Daca aveti ceva bani in cont si nu ati gasit o afacere „de nisa”, deschiderea unui salon spa poate fi o solutie. Investitia minima se ridica la 200.000 de euro, iar banii sunt folositi in mare masura pentru achizitionarea de echipamente si produse, exclusiv din import.
Banii sunt recuperati insa destul de repede - cam in doi ani, mai ales pentru ca, pana acum, la noi s-au deschis prea putine astfel de saloane. In Bucuresti este un singur centru spa veritabil, iar in tara doar alte cateva.
„Diferenta dintre un tratament la un centru de frumusete si o terapie spa? Sunt multe diferente. Intr-un spa adevarat este foarte important ca, inca de la usa, sa fii introdus intr-o anumita stare sufleteasca. Un spa adevarat are terapeuti profesionisti, licentiati in medicina, si foloseste cele mai bune produse din piata. Este obligatoriu sa-ti dea senzatia de reintoarcere la natura”, rezuma Mihaela Ungureanu, directorul executiv la Eden Spa Bucuresti, centru deschis in decembrie 2005.
Potrivit managerului, un astfel de salon nu poate fi deschis la parterul unui bloc, intrucat spatiul de desfasurare trebuie sa aiba cel putin 200 de metri patrati.
„Asa-zisele spauri de la coltul blocului sunt doar niste centre de infrumusetare. Un spa adevarat are cel putin doua-trei camere de terapii corporale. Un client care a fost la spa in strainatate isi da seama de diferenta”, spune Mihaela Ungureanu.
Personalul, greu de recrutat Dincolo de costurile mari pentru echipamente sau produse, o bataie de cap suplimentara pentru managerii de astfel de saloane este gasirea de terapeuti profesionisti.
Asta pentru ca dupa ce se perfectioneaza in tara, multi dintre ei sunt recrutati pe vasele de croaziera, unde castiga chiar si de zece ori mai mult. In tara, un terapeut castiga intr-o luna in jur de 1.500 de lei, iar cu bonusuri leafa poate ajunge pana la 2.000 de lei.
In plus, zonele din care pot fi recrutati viitorii terapeuti sunt destul de restranse - medicina sau academia de sport. Nici costurile de perfectionare nu sunt dintre cele mai ieftine - 500 de euro pentru un curs intensiv de doua saptamani.
Perfectionarea nu este insa de ajuns, spune Mihaela Ungureanu. „Terapeutii promoveaza marca firmei. Nu sunt doar buni terapeuti, ci trebuie sa fie si buni psihologi. Si daca nu sunt pusi la punct cu cele mai noi produse in domeniu, nu iti fac o imagine buna”, explica directorul general al salonului. La nici doi ani de la deschidere, reprezentantii Eden Spa se gandesc deja la deschiderea unui nou salon.
LA SALON
Cine sunt clientii Desi se adreseaza in principiu oamenilor de afaceri din middle si top management, acestia nu sunt singurii clienti ai salonului. Barbatii vin in numar la fel de mare ca femeile la spa, spun proprietarii.
„Publicul care vine la spa tinde spre adoptarea unui stil de viata echilibrat - 54,8% dintre clientii nostri vin aici pentru relaxare, tonifiere si detoxifiere”, spune Oana Ioan, directorul de marketing al firmei. Managerii salonului organizeaza chiar si petreceri tematice la spa pentru firme si se gandesc sa puna la punct in curand servicii pentru organizarea de team-buildinguri.
CONSULTANTA
Ideile nu ajung Dar pentru ca o idee buna sa functioneze e nevoie de un plan de afaceri serios, si consultanta merge bine in domeniu. Firma de consultanta MondoSPA este cea care a pus pe picioare Eden Spa, iar acum se ocupa de implementarea altor astfel de centre in Romania.
„Avem in derulare un proiect intr-un hotel de cinci stele la Sibiu. Proprietarii vor sa beneficieze de un spatiu generos si de faptul ca un astfel de salon poate aduce venituri importante chiar si in extra-sezon”, spune Oana Ioan.
MondoSPA ofera servicii de planificare, consultanta si dezvoltare de proiecte, iar pentru a rezolva complet problemele antreprenorilor, asigura si traningul angajatilor. In acest moment, cateva zeci de saloane spa cer consultanta la firma si se pregatesc sa intre pe piata.