Băncile se bat pe banii deponenţilor

Criza economică a schimbat strategia de publicitate a băncilor. Dacă până anul trecut, cea mai mare parte a bugetului de marketing era destinată campaniilor de publicitate care vizau creditarea, anul acesta promovarea economisirii înghite cea mai mare parte a resurselor de publicitate.

Specialiştii în publicitate spun însă că resursele investite de bănci în atragerea depozitelor sunt mai mici faţă de cele investite în campaniile de creditare. Motivul este simplu. Băncile nu mai au la fel de mulţi bani ca în anii trecuţi, prin urmare bugetul de marketing are şi el de suferit.

Reclamele pentru credite, pe cale de dispariţie

Şi reprezentanţii băncii Intesa Sanpaolo au declarat pentru evz.ro că anul acesta, cel puţin pentru primul trimestru, „majoritatea băncilor şi-a îndreptat eforturile de comunicare pentru promovarea şi susţinerea economisirii şi nu a creditării, aşa cum s-a întâmplat în 2008.”

De asemenea, Laszlo Diosi, CEO OTP Bank Romania, a declarat pentru evz.ro că, din totalul bugetului de marketing pentru 2009, cheltuielile de atragere a depozitelor ale OTP reprezintă în acest an peste 70%.

2009- Anul economisirii

Laszlo Diosi a mai spus că 2009 este un an al economisirii, iar cele mai multe promoţii vor fi legate de depozite şi nu de creditare, aşa cum s-a întâmplat până acum.   Directorul de marketing şi comunicare al Băncii Transilvania,  Anca Rarău, a declarat pentru evz.ro că  advertisingului bancar a fost concentrat, în prima perioadă a anului 2009, pe atragerea de resurse.

Pe de altă parte, Rarău spune că publicitarea privind creditarea nu va fi dată cu totul la o parte.

“În ceea ce priveşte produsele de creditare, semnalele abia încep să reapară în piaţă, dar, cu siguranţă, o atenţie importantă va fi acordată, şi în 2009, în această direcţie, în reclamele băncilor”, susţine reprezentanta BT.

Anca Rarău mai spune că “vedeta” campaniilor de promovare „vor fi produsele ce înglobează componente operaţionale”.   Publicitatea bancară preferă Internetul Referitor la mijloacele alese de bănci pentru campaniile de publicitate, din ce în ce mai multe dintre acestea preferă Internetul.

“Mediul online este tot mai folosit în mixul nostru de marketing şi comunicare, tocmai datorită vizibilităţii pe care o conferă unui mesaj, interactivităţii, controlului targetării, primirii unui feedback aproape instant. Nu în ultimul rând, putem considera creativitatea “ca fiind la ea acasă în mediul online şi îi vom aloca aproximativ 10% din buget”, precizează directorul de comunicare al Băncii Transilvania.

Pe de altă parte, reprezentantul OTP Bank România spune că bugetul de publicitate al OTP nu este împărţit pe medii de promovare, ci pe campanii, iar mediile de promovare sunt alese în funcţie de specificul fiecărei campanii în parte.

La rândul lor, reprezentanţii Intesa Sanpaolo Bank spun că televiziunea şi presa scrisă reprezintă mediile principale de comunicare al campaniilor de publicitate.