B1 și Digi 24 - cele mai ECHIDISTANTE televiziuni în campania electorală

B1Tv și Digi 24 au demonstrat cea mai mare echidistanță dintre televiziunile de știri în campania electorală dinaintea turului II al alegerilor prezidențiale, potrivit datelor contorizate de Consiliul Național al Audiovizualului pentru perioada 7 - 15 noiembrie 2014.

Astfel, în ceea ce privește Dezbaterile și Promovarea, cei doi candidați, Klaus Iohannis și Victor Ponta au avut o reprezentare perfect egală 50% - 50% atât la B1 cât și la Digi.

În ceea ce privește Știrile, la B1, Iohannis a apărut de 78 de ori (46,4%), față de Ponta, 95 de prezențe (53,6%). La Digi, Iohannis a beneficiat de 419 prezențe (51,9%), față de Ponta, cu 389 (48,1%).

Celelalte trei posturi de știri au înclinat categoric balanța în favoarea unuia dintre candidați: Iohannis a fost favorit la Realitatea TV, Ponta la Antena 3 și România TV.

Astfel, în ceea ce privește Știrile, la Realitatea TV, Iohannis a beneficiat de 285 de prezențe (57%), față de 215 prezențe (43%) pentru Ponta. În schimb, la Antena 3, Iohannis a avut parte de numai 209 știri (43,3%), față de 273 știri (56,7%) avându-l ca subiect pe Ponta. Iar la România TV, raportul a fost de 208 știri (44,5%) pentru Iohannis, față de 259 (55,5%) pentru Ponta.

La capitolul Dezbateri, Realitatea TV a reușit să mențină balanța ceva mai echilibrată decât A3 și RTV. La Realitatea, Iohannis a avut de partea sa 37 de prezențe (52%), față de 34 prezențe (48%) pentru Ponta. Antena 3 l-a avut pe Iohannis (sau pe reprezentanții săi) în 15 dezbateri (18,5%), față de Ponta, cu 66 de prezențe (81,5%), în vreme ce la România TV Iohannis (sau reprezentanții săi) au fost prezenți în 23 de dezbateri (31,5%), față de 50 de dezbateri (68,5%) pentru Ponta.

La capitolul Promovare, Antena 3 a fost cea mai debalansată televiziune, cu 51 de spoturi (0,8%) ale lui Iohannis, față de 5950 de spoturi (98,2%) ale lui Ponta. Foarte aproape de această „performanță” s-a situat și România TV: 96 de spoturi (2,1%) ale lui Iohannis, față de 4524 (97,9%) ale lui Ponta.

Pe de altă parte, TVR 1 a fost perfect echilibrată (50% - 50%) la capitolele Știri și Dezbateri, în vreme ce la capitolul Promovare Iohannis a înregistrat un avantaj, cu 3348 de spoturi (61%), față de 2141 (39%) pentru Ponta.