Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip ketchup ce se regăsesc pe piața din România.
„În cadrul studiului au fost analizate 24 de produse tip ketchup, achiziționate în mod aleatoriu și anonim de către reprezentații Asociației Naționale pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul țării, în luna iulie 2014”, se arată într-un comunicat remis de instituție.
Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 24 de tipuri de produse analizate:
- 33,33 % din produsele analizate au în conținut 5 E-uri;
- 25 % din produsele analizate au în conținut 2 E-uri;
- 20,8 % din produsele analizate au în conținut 4 E-uri;
- 8,33 % din produsele analizate au în conținut 7 E-uri;
- 4,16 % din produsele analizate au în conținut 1, 6 sau 9 E-uri.
Produsele tip ketchup care au stat la baza studiului au ca distribuitor sau producător unii dintre cei mai mari jucători de pe piață.