Pentru că şi în România există o flotă de maşini inteligente, conectate le internet, specialiştii atenţionează posesorii acestora în privinţa securităţii funcţionării. Astfel ei sfătuiesc deţinătorii ca niciodată să nu conecteze la internet elementele de siguranţă ale automobilului şi, mai ales, a sistemul de frânare sau al celui de pornire a motorului.
"Un lucru e cert: maşinile inteligente conectate la Internet, nu sunt sigure. Vestea bună e că atacatorii nu şi-au concentrat, încă, atenţia asupra lor, aşa că mai este timp să se îndrepte lucrurile, este de părere Ştefan Tănase, senior security researcher Kaspersky Lab, citat de Agerpres. Din punctul meu de vedere, e nevoie ca discuţia despre securitatea maşinilor conectate să pornească de aici: elementele de siguranţă ale maşinii nu ar trebui să fie conectate la Internet. Partea de ştiri şi divertisment ar trebui să fie separată de acestea".
"Recent, compania noastră a făcut public un studiu rezultat în urma examinării a şapte aplicaţii de control de la distanţă al maşinii, produse de firme cunoscute. Toate aveau o serie de probleme de securitate, printre care lipsa unui cod de verificare a integrităţii sau păstrarea parolelor şi a datelor de logare necriptate. În plus, era absentă orice protecţie împotriva aplicării unor tehnici de reverse engineering asupra aplicaţiei - pe scurt, pornind de la produsul final, cineva potenţial rău intenţionat poate să vadă exact cum funcţionează aplicaţia şi să profite de o vulnerabilitate găsită. Ca şi în cazul dispozitivelor IoT, producătorii trebuie să integreze securitatea încă din faza de proiectare a unui model, pentru că lucrurile să nu scape de sub control, în câţiva ani", a explicat Ştefan Tănase.