Situaţie neobişnuită în România: Constructorii sunt în avans cu lucrările la autostrăzile de pe Coridorul IV

Pe mai toate tronsoanele de autostradă licitate în acest an s-a finalizat proiectarea şi s-au început lucrările pregătitoare: descărcarea arheologică, organizarea de şantier etc. Plus ca pe unele şantiere, ca de exemplu pe Cernavodă-Medgidia, se va lucra în două schimburi pentru ca pe acest tronson să se poate circula încă din 2012.

Să nu fim greşit înţeleşi. Există proiecte la care se lucrează de zor acum, dar care au întârzieri considerabile, spre exemplu autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti (42,5 km), la care "regii" asfaltului, Dorinel Umbrărescu, Costel Căşuneanu şi Dan Beşciu, lucrează de circa cinci ani şi pe care nu o vor finaliza mai devreme de primăvara lui 2012. Nici cei circa 32 de kilometri dintre Arad şi Timişoara care or să fie gata înainte de Crăciun nu sunt finalizaţi la timp.  Sunt, totuşi, proiecte licitate în acest an şi care au primit ordin de începe a lucrărilor în iunie unde lucrurile sunt mai avansate decât s-a convenit în contract: toate cele patru loturi ale autostrăzii dintre Orăştie şi Sibiu, loturile 1 şi 2 ale autostrăzii Nădlac-Arad, primii zece kilometri ai autostrăzii Timişoara-Lugoj, precum şi primul lot al autostrăzii Lugoj-Deva.  Dacă actualul ritm de lucru se menţine avem şansa ca pe aceste autostrăzi să circulăm chiar înainte de termenul înscris în acte, respectiv 2012-2013. Dar să nu ne entuziasmăm degeaba şi să aruncăm mai degrabă o privire asupra stadiului lucrărilor. Situaţia este una deloc obişnuită pentru şantierele din România, unde de obicei ştiai când încep lucrările, însă niciodată când o să fie gata lucrarea. Click pe tabel pentru a-l mări

Pe toate aceste tronsoanele din Coridorul IV licitate în acest an şi care au primit ordin de începere a lucrărilor în vară a fost realizată proiectarea şi sunt în curs de finalizare lucrările pregătitoare: lucrări de arheologie, lucrări de deminare, organizarea de şantier, mobilizare antreprenor.

Pe lotul patru al autostrăzii Orăştie-Sibiu unde lucrează asocierea formată din italienii de la Astaldi şi firma lui Dan Beşciu şi Sorin Vulpescu, Euroconstruct Trading 98, a început deja execuţia lucrărilor, realizându-se lucrări de terasamente, lucrări de poduri, pasaje. Bine stau şi austriecii de la Alpine, careau realizat deja 2% din lucrările la lotul 2 al autostrăzii Nădlac-Arad.

Pe toate aceste tronsoane pe care se desfăşoară lucrări exproprierile sunt realizate în proporţie de 100%. 

Care este stadiul lucrărilor la autostrada Arad-Timişoara, cadoul de Crăciun al Ministerului Transporturilor pentru şoferii români

În acest an, înainte de Crăciun vom putea circula pe cei 32 de kilometri ai autostrăzii Arad-Timişoara. Pentru că mai este ceva de lucru, fiind realizate circa 93% din lucrări, se va munci chiar dacă temperaturile au scăzut şi sub 0 grade. Potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), pe 3,75 de kilometri mai trebuie aşternut ultimul strat de asfalt.

"Două dintre podurile de pe traseu mai necesită lucrari de hidroizolaţie şi la calea de rulare, iar un al treilea rampe de pasaj. În acest moment se lucrează intens la montarea parapeţilor şi semnalizărilor precum şi la aplicarea marcajelor orizontale", potrivit informaţiilor furnizate de CNADNR la solicitarea evz.ro. Mai trebuie montaţi parapeţi mediani pe 25,5 kiometri, şi laterali pe toată lungimea. Pe 25 de kilometri mai trebuie aplicate marcaje. Centrul de Întreţinere şi Coordonare precum şi platforma spaţiilor de servicii, situate în afara autostrăzii, se vor finaliza anul viitor, când se va realiza şi recepţia lucrării.

Până acum CNADNR a achitat către asocierea firmată din italienii de la Astaldi şi spaniolii de la FCC 73% din valoarea contractului, respectiv 357,12 milioane de lei, circa 81,9 milioane de euro (la un curs de  4,36 lei/euro)

Stadiul lucrărilor la proiectele care vor fi finalizate anul viitor

Potrivit ministrului Transportului Anca Boagiu, anul viitor fi finalizate următoarele proiecte de autostradă: ocolitoarea Arad, Bucureşti-Ploieşti, Medgidia-Constanţa, ocolitoarea Constanţa, Cernavodă-Medgidia, Deva-Orăştie, Suplacu de Barcău-Borş (finalizare 2013, 18 km în 2012).

Click pe tabel pentru a-l mări

CITIŢI ŞI:

  • Autostrăzile României au intrat în prelungiri
  • Boc: Cel târziu în primăvara lui 2012, autostrada Bucureşti-Ploieşti va fi gata
  • Probleme pe autostrada Timişoara-Lugoj. Boagiu: "Banii europeni nu vor fi pierduţi"