Alocările bugetare pentru autostrăzile din România pentru anul 2011 sunt mai bogate pentru tronsoanele care fac parte din coridorul european 4 de transport şi foarte sărace pentru autostrăzile finanţate exclusiv de la buget.
În legea bugetului de stat pentru anul 2011, în bugetul Ministerului Transporturilor, la capitolul autostrăzi sunt trecute sumele de bani care vor fi alocate de la buget pentru fiecare lucrare de infrastructură în parte. Suma cea mai mare a fost alocată pentru tronsonul de autostradă Sibiu-Nădlac, în lungime de totală de 183 de km, care este construit din fonduri europene. În dreptul acestui proiect se arată că suma alocată este de 1.186 milioane de lei, aproape 270 de milioane de euro. Senatorul Marius Nicoară, membru în comisia de buget finanţe din cadrul Senatului, a precizat că suma respectivă cuprinde toate sursele de finanţare, adică şi banii europeni şi contribuţia proprie a guvernului. "La acest capitol de infrastructură se arată că în anul 2011 trebuie finalizaţi 44,5 kilometri de autostradă", a precizat Nicoară. Un alt tronson finanţat masiv este tronsonul Cernavodă-Constanţa, în lungime de 73,9 kilometri, pentru care a fost prevăzută suma de 839.01 milioane lei, adică aproape 200 de milioane de euro. Şi în acest caz, suma va fi asigurată din toate sursele de finanţare.
Bechtel, la coadă
În schimb, pentru autostrada A 3 Braşov-Borş, cunoscută sub numele de Autostrada Transilvania, finanţată de la bugetul de stat, suma alocată este de 148 milioane de lei, adică în jur de 35 de milioane de euro, bani care nu acoperă nici măcar o treime din datoria de 100 de milioane de euro pe care Ministerul Transporturilor o are către Bechtel. "Suma alocată este destinată exlusiv tronsonului Borş-Suplacu de Barcău, care are o lungime de 65 de kilometri şi care se află în execuţie", explică senatorul Nicoară. Pentru autostrada Bucureşti-Ploieşti au fost alocaţi 178,2 milioane de lei, banii provenind din bugetul de stat.