Dealul Bucium de lângă Autostrada Sibiu-Orăștie a început să o ia la vale. El se se apropie de drumul plin de fisuri. Și dealul din cealaltă parte a autostrăzii a luat-o la vale.
Padurea de pe dealul Bucium, botezata Fagii Aciliului, exista inca din secolul al XIII-lea. Mai nou, arborii seculari au inceput sa fie taiati cu acordul Ocolului Silvic. Autoritatile spun ca doar curata zona de fagii batrani si bolnavi. Oamenii se tem ca, odata cu disparitia barierei de protectie formata din copaci, satul lor va fi expus ploilor si alunecarilor de teren. Padurea a mai fost "curatata" si in anii trecuti, iar satenii spun ca inca de atunci au fost afectate structurile caselor, iar peretii s-au umplut de fisuri.
200 de milioane de euro a costat refacerea a 200 de metri de autostradă
Două milioane de euro, fără TVA, este valoarea lucrărilor de refacere a celor 200 de metri din autostrada A1 demolată de italieni în zona Aciliu. Lucrările au fost executate într-un fel de regie proprie de către CNAIR (fosta CNADNR), potrivit turnusfatului.ro.
Specialiştii de la Compania de Drumuri au explicat că dealul care ameninţă să îngroape autostrada Sibiu-Oraştie a luat-o la vale înainte să se rezilieze contractul cu italienii.
Reprezentanții locali ai Beneficiarului (DRDP Braşov) monitorizează și transmit săptămânal rapoarte privind comportarea taluzelor din zona Dealului Bucium. Echipele de monitorizare și intervenție acționează conform celor propuse de către UTCB prin Raportul tehnic care recomandă refacerea sistemului de drenaj actual astfel încât să fie descărcate de ape zonele de acumulare, au explicat repreyentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Pentru cei 22,11 km de autostradă prost executați de Salini Impregilo SpA și din care fac parte și cei 200 de m în discuție, autoritățile române au plătit în total 602,9 milioane de lei, fără TVA, a informat CNAIR (din care 35,3 milioane reprezintă actualizări de preț, restul de 567,6 fiind valoarea lucrărilor executate). Autostrada executată de italieni are, în continuare, numeroase deficiențe, dar și lipsuri (cum ar fi spațiile de servicii sau funcționalitatea sistemului de semnalizare electronică). Contractul cu Salini a fost reziliat după ce muncitorii au demolat cei 200 de metri și au părăsit șantierul.
Compania italiană Salini Impregilo, care a construit „autostrada surpată” Sibiu-Orăştie, este vizată de o uriaşă anchetă de corupţie în Italia, mai multe persoane din conducere fiind deja arestate. Procurorii au dovezi că materialele folosite pentru construcţia unei căi ferate de mare viteză erau de cea mai proastă calitate. Grupul anchetat acum în peninsulă este verificat şi de procurorii anticorupţie din România, după ce porţiunea de autostradă construită de aceştia a fost demolată la mai puţin de un an de la inaugurare.