AUTOSTRADA Sibiu - Orăștie: Motivul pentru care au apărut gropile!

Raportul tehnic preliminar realizat de către experți tehnici independenți au semnalat în anumite zone că degradările de pe tronsonul trei al autostrăzii Sibiu-Orăștie sunt cauzate de natura argiloasă și consistența redusă a terenului, a spus ieri Iulian Matache, ministrul Transporturilor, la dezbaterea din plenul Senatului a moțiunii simple a PNL, intitulată „Transporturile sub guvernarea PSD sau drumurile care nu duc nicăieri".

„Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România s-a sesizat cu privire la defectele constatate și pentru cele majore a contractat servicii de realizare a unor expertize tehnice în baza cărora se vor stabili cauzele degradărilor și care vor recomanda soluțiile tehnice necesare a fi executate de către antreprenor pentru remedierea degradărilor apărute”, a spus Matache, citat de Agerpres. 

Acesta a precizat că raportul tehnic preliminar prezentat de către experții tehnici independenți prezintă următoarele cauze preliminare ale degradărilor: „zona 59+900, 59+950 se poate aprecia că degradările semnalate în această zonă, deși superficiale, sunt cauze de natura argiloasă și starea de consistență redusă, respectiv capacitatea portantă a terenului de fundare. Antreprenorul are responsabilitate deplină pentru remedierea defectelor apărute în perioada de execuție a lucrărilor cât și în perioada de garanție, de 4 ani”.

Potrivit lui Matache, problemele în construcția acestei autostrăzi au apărut încă din 2011, când a fost realizat studiul de fezabilitate, s-a stabilit traseul autostrăzii și au început lucrările de construcție.

„Este un proiect pe care l-am preluat și încercăm să găsim soluțiile cele mai bune pentru finalizarea lui. Ne asumăm riscurile pentru posibilele greșeli și încercăm să găsim soluțiile cele mai bune pentru finalizarea lui, dar considerăm că în astfel de situații toți cei implicați trebuie să aibă tăria să-și recunoască propriile greșeli. Este o chestiune de onoare și demnitate politică”, a spus Iulian Matache.

Reparații pe banii constructorilor

Pe 3 septembrie, CNADNR anunța închiderea circulației rutiere pe Autostrada A1, Orăștie — Sibiu începând din 7 septembrie, între Nod rutier Săliște (km 270+020) — Nod rutier Cunța (km 292+455), în vederea remedierii degradărilor constatate la km 275+650 al autostrăzii.

Potrivit companiei, lucrările de remediere vor fi realizate de către constructor pe propriul risc și pe cheltuiala acestuia în condițiile în care aceste defecțiuni au fost determinate de execuția necorespunzătoare a lucrărilor de către antreprenor și nu de alunecările de teren.