Autostrada care va lega Republica Moldova de România. Proiect de un miliard de euro

Autostrada care va lega Republica Moldova de România. Proiect de un miliard de euroSursa foto: Arhiva EVZ

Ministrul Infrastructurii Andrei Spînu a vorbit despre proiectul autostrăzii care va lega Republica Moldova de România. Dacă vor fi identificate resursele financiare, proiectul ar putea fi gata în 2035.

Autostrada care va lega Republica Moldova de România va costa aproximativ un milard de euro. Deocamdată este vorba despre un proiect, care ar putea deveni realitate până în 2035.

„Nimeni nu îți va aloca bani dacă nu argumentezi că este nevoie de autostradă, pentru că nu ne apucăm de dragul construitului. Nu se mișcă lucrurile fără un studiu de prefezabilitate, durează cam jumătate de an.

După, ai nevoie de un studiu de fezabilitate, care îți arată detalii și care poate dura un an jumătate – doi. Apoi urmează proiectarea, ai nevoie de o proiectare serioasă ca acest drum să țină 40-60 de ani. Și asta poate dura ani, în funcție de lungime și complexitate”, a declarat  ministrul Infrastructurii la Tv8.md.

Autostrada Republica Moldova- România

Ministrul Andrei Spînu a mai spus că urmează identificarea resurselor financiare, lansarea unui licitații și începerea lucrărilor la autostrada Republica Moldova România.

Sursa foto. Facebook

„Nimeni nu va da un miliard de euro pe autostradă fără să se treacă aceste etape. În 2035, asta trebuie sa fie o realitate, cu o singură condiție, ca noi ca țară și societate să punem umărul și să mișcăm Moldova spre Uniunea Europeană”, a mai spus Andrei Spînu.

Drumurile magistrale din Republica Moldova, care asigură principalele legături rutiere internaționale

-M1: Chișinău – Leușeni – frontiera cu România (E581 Huși) -M2: Chișinău – Soroca – frontiera cu Ucraina -M2.1: Drum de acces spre Cosăuți -M3: Chișinău – Cimișlia – Comrat - Vulcănești – Giurgiulești – frontiera cu România (E87 Galați) -M3.1: Giurgiulești – frontiera cu Ucraina -M4: Tiraspol – Dubăsari - Rîbnița – Camenca – Hristovaia – frontiera cu Ucraina -M5 Moldova (M14 CSI): Brest – Criva - Briceni – Bălți - Chișinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina - Odesa -M21: Chișinău – Dubăsari – Poltava (Ucraina)

A fost redeschisă circulația pe Podul Gârleni, care face legătura între Republica Moldova și România

La începutul lunii ianuarie a fost redeschisă circulația pe podul peste Gârla Mare, amplasat pe traseul R16 Bălți–Fălești–Sculeni–Ungheni, la kilometrul 62,38, în apropierea localității Medeleni din România.

Podul Gârleni, Republica Mldova, România

Podul Gârleni. Sursa Foto: Facebook/Andrei Spînu

Podul Gârleni, construit în anii ’60 și aflat într-o stare precară, a fost extins la o lungime de 27,82 metri și echipat cu bariere metalice de protecție rutiere și pietonale. Totodată, au fost puse indicatoare rutiere și marcaje, pentru a asigura siguranța participanților la trafic.

”Acest pod este unul de importanță strategică, deoarece asigură legătura cu Punctul de Trecere a Frontierei de la Sculeni pe unde doar în 2023 au trecut peste 2,2 milioane de pasageri și aproximativ 754.000 de unități de transport.

Mulțumesc colegilor de la Administraţia de Stat a Drumurilor și antreprenorului care au reușit să finalizeze lucrările într-un timp record de șase luni, asigurând maximă fluiditate pentru transportatori”, a declarat, la inaugurare, Andrei Spînu.