Autostrada Moldovei (A7) are fondurile asigurate, pentru lucrările de construcție, până la Siret, la granița cu Ucraina. Camera Deputaților a aprobat acordul de finanţare între România şi Banca Europeană de Investiţii.
Deputaţii au aprobat proiectul de lege prin care este aprobat contractului de finanţare aferent autostrăzii A7. Documentul a fost semnat între statul român și Banca Europeană de Investiţii. Valoarea proiectului pentru care vor fi asigurate fondurile este de 600 de milioane euro.
Autostrada Moldovei primește finanțare BEI
Plenul Camerei Deputaţilor a aprobat, marţi, 30 aprilie, proiectul de lege prin care se aprobă contractul de finanţare între România şi Banca Europeană de Investiţii. Este vorba despre asigurarea fondurilor destinate finalizării lucrărilor pe A7. Cunoscută și ca Autostrada Moldovei, drumul de mare viteză leagă orașul Ploiești de localitatea Siret (județul Suceava), la granița cu Ucraina.
Contractul de finanţare - Autostrada A7 România - Cofinanţare aferentă Mecanismului de Redresare şi Rezilienţă B - dintre România şi Banca Europeană de Investiţii a fost semnat la Bucureşti la 1 februarie 2024. Ulterior, documentul a primit semnătura oficialilor BEI, la Luxemburg, în data de 5 februarie 2024. Valoarea proiectului pentru care se asigură finanțarea ajunge la 600 de milioane euro.
Proiectul de lege a fost iniţiat de Guvern, iar Camera Deputaţilor este prima cameră sesizată în acest caz. Urmează ca votul final să fie dat în Senat. Potrivit actului normativ, Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii primește întreaga autoritate şi responsabilitate în realizarea acestui proiect. Instituția condusă de Sorin Grindeanu asigură implementarea prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Un proiect amânat de administrația PSD
Autostrada A7 Ploiești-Siret a intrat în lucru u încă din anul 2016, în timpul guvernării Dacian Cioloș. După alegeri, însă guvernele PSD au decis să suspende lucrările, iar proiectul a intrat în conservate. Ulterior, în 2019, proiectul a fost repus pe tapet, iar lucrările au fost reluate. Autostrada a primit finanțare prin PNRR, în timpul guvernării PNL - USR, după alegerile din 2020.
Deși „specialiștii” social-democrați au pus bețe în roate proiectului, vreme de trei ani, Sorin Grindeanu și Marcel Ciolacu se laudă cu realizare sa. Autostrada A7 urmează să fie finalizată în anul 2025, iar data finală de disponibilizare a împrumutului este de 48 de luni. Termenul curge din momentul semnării contractului de finanţare.
Pe mai multe tronsoane din Autostrada A7 se înregistrează întârzieri, deși ministrul Grindeanu se arată foarte optimist că termenele vor fi respectate. În cazul în care lucrările nu vor fi încheiate la vreme, Ministerul Transporturilor va pierde banii PNRR.
Grindeanu se laudă cu Autostrada A7
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat luni, 29 aprilie, într-o vizită pe tronsonului Ploieşti-Buzău, că primii kilometri din acest drum vor fi dați în folosire la începutul lunii august.
„Le-am dat nişte ţinte ca la sfârşitul lunii pe lotul 2 să fie la 70% iar pe lotul 1 să fie la 65% minim. Anunţ că undeva la sfârşitul lunii iulie, începutul lunii august probabil că vom circula pe primii kilometri din autostrada A7, mă refer la primii 14 kilometri aflaţi pe lotul 2”, a declarat ministrul Transporturilor.
Ziele trecute, Asociația Pro Infrastructură a prezentat o situație de pe cei 319 kilometir ai Autostrăzii A7. Potrivit sursei citate există întârzierile colosale și termene depășite pe unele sectoare.