Autostrada Cernavodă-Medgidia va fi inaugurată, musai, în campania electorală

Deşi fără bani, atât constructorul Max Boegle Astaldi, cât şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale dau zor să finalizeze tronsonul de autostradă Cernavodă Medgidia în aşa fel încât până la jumătatea lunii noiembrie să se poată circula pe ambele căi de circulaţie.

Termenul contractual de finalizare al lucrării este 4 ianurie 2013 însă constructorul recunoaşte că "ne-am asumat, cu reţineri ce-i drept, termenul de început de noiembrie cerut de premierul Victor Ponta la vizita din 19 iulie".

Constructorul primea atunci promisiuni din partea prim - ministrului: "vă susţinem total, tot ceea ce este de plătit, plătim, de aia l-am luat pe ministru cu mine, ca să spun DA pentru finanţare". Între timp fondurile pentru autostrăzi s-au blocat, banii nu au sosit, datoriile la subcontractori au crescut. Cu toate astea, şeful Direcţiei Regionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale Constanţa, Marian Dima, declară pentru EVZ că "în câteva zile, o săptămână, cel mult 10 zile, pe tronsonul Cernavod -Medgidia se va circula pe ambele căi. Am înţeles că într-adevăr sunt probleme cu banii, mă depăşesc, întrebaţi la CNADNR, şi din cauza asta lucrările sunt mult încetinite în momentul de faţă".

Se va circula cu semnătura CNADNR

Constructorul nu va da însă drumul la circulaţie pe ambele căi până când CNADNR nu va semna recepţia lucrărilor pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia, termenul cerut de Max Boegl-Astaldi fiind 15 noiembrie.

"Dacă CNADNR semnează recepţia, înseamnă că preia responsabilitatea exploatării tronsonului şi, la iarnă răspunde de tot ce implică aceast preluare, zăpadă, viscol, parapeţi loviţi accidentali et ," au declarat surse din rândul constructorilor.

În timp ce Marian Dima spune că "mai sunt de finalizat doar lucrările laterale tramei stradale, amenajările hidrotehnice, parcările, trama stradală este ok în momentul de faţă", constructorii informează că "sunt terminate doar asfaltul şi marcajul, parapeţii şi semnele de circulaţie vor fi gata săptămâna viitoare iar gardul ,încercăm să-l finalizăm în perioada următoare". Totul se face însă cu bani şi compania constructoare Max Boegl Astaldi a fost nevoită să facă împrumuturi bancare pentru a-şi plăti datoriile către terţi," am obţinut de la CNADNR confirmarea acceptării facturilor şi în acest fel am putut lua bani de la bănci". Chiar şi aşa constructorul mai are de plătit datorii de peste 100 milioane lei către subcontractori.

A2 şi A4, deszăpezite la pachet

Autostrăzile din judeţul Constanţa, A2 Cernavodă-Constanţa şi A4-centura ocolitoare a Constanţei sunt porţiunile pentru care nicio firmă nu s-a arătat dispusă să încheie contracte de deszăpezire pentru iarnă. Aşa că CNADNR, renunţă la licitaţii şi încheie contracte prin negociere directă. "Deja s-a luat măsura la CNADNR ca pentru A2 şi A4 să fie un singur pachet pentru negociere cu un ofertant, vă daţi seama că autostrăzile au alt regim de deszăpezire", explică şeful Direcţiei Regionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale Constanţa, Marian Dima. N egocierea directă va avea loc la începutul lunii noiembrie, ofertele fiind depuse direct la CNADNR. "Pentru celelalte zone ale Direcţei Costanţa (n.r. - drumurile naţionale din judeţ), la această oră, contractele de deszăpezire sunt deja semnate", a precizat Marian Dima.