Nissan Leaf devine primul autoturism 100% electric laureat de juriul celebrei competiţii "Maşina anului" în Europa. Dacia Duster, primul SUV fabricat în România, a strâns cele mai puţine puncte dintre cele şapte modele calificate în finala acestei ediţii.
Dacă ar fi fost o competiţie sportivă s-ar fi spus, fără îndoială, că însăşi calificarea în finala concursului "Maşina anului" în Europa trebuie considerată o performanţă pentru Dacia Duster.
Primul SUV fabricat în România a ieşit, astăzi, ultimul, în ordinea punctelor alocate, la ediţia din acest an a concursului "Maşina anului" în Europa, în cadrul căreia s-a impus modelul electric japonez Nissan Leaf, scrie ediţia online a revistei franceze "Automobile Magazine".
Şi pentru că nu putem saluta victoria primului SUV la "Maşina anului" în Europa, este momentul să aplaudăm, totuşi, o premieră: Nissan Leaf devine primul autoturism 100% electric laureat al acesti competiţii.
Podiumul ediţiei din acest an a fost deschis, aşadar, de Nissan Leaf, care a primit 257 de puncte de la cei 58 de jurnalişti de specialiate aflaţi în juriu.
Autoturismul electric a devansat modelul compact Alfa Romeo Giulietta (248 de puncte). Podiumul a fost completat de monovolumul Opel Meriva (244 de puncte).
Pe locurile următoare s-au clasat: Ford C-Max (224 de puncte), Citroen C3 (175 de puncte), Volvo S60 (145 de puncte) şi Dacia Duster (132 de puncte).