Audi Q3, încă o dovadă că SUV-urile nu mor, ci doar devin mai mici

Modelele de teren sunt tot mai uşor de manevrat în oraş şi mai puţin poluante, cu avantaje multiple pentru confortul psihic, conştiinţa şi bugetul proprietarului.

S-ar putea zice că, după expunerea aproape deşănţată de care s-au bucurat soluţiile alternative de propulsie pe care producătorii auto le-au propus la foc automat în ultimii doi ani, drumurile continentului ar trebui să fie blocate de modele hibride şi electrice. Şi că SUV-urile – cele mai urâte reprezentate ale vechii gărzi – stau să-şi dea obştescul sfârşit.

Nici vorbă. Anul trecut, fiecare al zecelea autoturism achiziţionat de europeni a fost un SUV. În România, Dacia Duster, un SUV cu o amprentă la sol similară unui break de clasă compactă, ocupă poziţia a doua la vânzări, în 2011.

De altfel, constructorii, care, iată, au încă o cerere importantă pentru aceste modele, nu se grăbesc să ucidă SUV-urile, ci caută soluţii pentru optimizarea lor. Modelele cu gardă mare la sol şi, în principiu, tracţiune 4x4, devin tot mai mici – aşadar, mai uşor de manevrat în aglomeraţiile urbane – şi mai puţin poluante, un atribut cu dublu avantaj – pentru conştiinţă şi buget.

Compact, cu consum redus

Audi se pregăteşte pentru lansarea celui de al treilea şi cel mai mic SUV al său. Foarte compactul Q3 (4,39 metri lungime) – viitor adversar al modelelor BMW X1 şi Range Rover Evoque – va fi expus, în premieră mondială, săptămâna viitoare, la Salonul auto de la Shanghai. SUV-ul urmează a intra în producţia de serie în toamna acestui an.

Q3 va fi echipat o serie de motoare supraalimentate de 2.0 litri, pe benzină şi motorină, cu puteri cuprinse între 140 şi 211 cai-putere. Oficial, versiunea Q3 2.0 TDI – 140 CP (singura cu tracţiune faţă) are un consum mediu de numai 5,2 l/100 km. Spre comparaţie, modelul Honda Insight (cu sistem hibrid, benzină-electric) are un consum mediu doar ceva mai scăzut: 4,4 l/100 km.

Audi completează tabloul tehnic al noului Q3 cu o serie de transmisii (manuale şi automate) plus, bineînţeles, o versiune a sistemului de tracţiune integrală quattro.