Piața autohtonă de mașini de lux are un nou lider

Audi a vândut cele mai multe autoturisme premium, în România, de la începutul anului. Producătorul din Ingolstadt a depășit BMW și Mercedes-Benz, ocupanții locurilor doi, respectiv, trei, în acest clasament dominat autoritar de mărcile germane.

Mărcile germane au dominat cu neștirbită autoritate piața de autoturisme premium din România în primul trimestru al anului.

Clasamentul vânzărilor de mașini noi a cunoscut însă o modificare la vârf, după cum consemnează statistica Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

Dacă BMW termina 2011 pe prima poziție, Audi a devenit producătorul numărul unu în perioada ianuarie-martie 2012, cu un total de 479 de autoturisme livrate.

BMW a coborât pe doi, cu 431 de mașini comercializate, în timp ce Mercedes-Benz s-a obișnuit cu poziția a treia (405 unități).

Gama de segment mediu A4 și SUV-ul intermediar Q5, fiecare cu câte 82 de unități comandate, au fost cele mai de succes propuneri ale portofoliului Audi.

Range Rover a vândut 130 de automobile, iar Volvo - 107, acestea fiind singurele mărci premium care au mai depășit suta de unități pe primul trimestru.

Alfa Romeo, Porsche, Lexus, Infiniti și Jaguar n-au reușit nici măcar împreună să adune o sută de unități comercializate până la finele lunii martie, potrivit APIA.