Renumitul lant american de cafenele Starbucks este deschis de astazi si pentru consumatorii romani de cafea, in mallul Plaza Romania.
Pentru romanii indragostiti de cafeaua cu aroma americana „„ la Starbucks” asteptarea a luat sfarsit: de astazi, renumitul lant din Seattle este prezent si in Bucuresti, in mallul Plaza Romania, de pe bulevardul Timisoara.
Acesta este primul local al celui mai mare lant de cafenele din lume deschis in Europa Centrala si de Est, insa nu este si singurul din Romania.
In curand, un al doilea Starbucks va fi deschis in centrul comercial Bucuresti Mall, unde lucrarile sunt pe ultima suta de metri. Surse din piata vorbesc chiar despre un al treilea, pozitionat stradal - dupa bunul obicei al americanilor - insa oficialii nu dezvaluie niciun detaliu din strategie.
„Avem in vedere mai multe posibilitati pentru potentiale extinderi, insa nimic nu este sigur in acest moment”, ne-a precizat Yannis Kalfakakos, directorul Marinopoulos Coffee Company, compania care opereaza in sistem de parteneriat (joint-venture) reteaua de cafenele in Romania.
Cert este insa ca noua cafenea Starbucks este amplasata la parterul mallului, in apropierea intrarii principale, pe o suprafata de 120 de metri patrati.
„Este o cafenea micuta”, o descrie Yannis Kalfakakos, care adauga faptul ca al doilea Starbucks din Romania va fi dublu ca spatiu. Pentru ca politica grupului obliga, in cafenea nu se fumeaza. Americanii s-au adaptat insa cerintelor pietei locale si au amenajat si o mica terasa, pentru fumatori.
Preturi ca-n Grecia
Cafeaua servita la Starbucks se va pozitiona la noi pe segmentul de pret mediu-inalt, pe acelasi palier cu Costa Cafe si Gloria Jean’s si putin mai sus fata de Turabo Cafe.
Cafeaua costa la Starbucks in medie 10 lei noi, desi exista si sortimente mai ieftine - o cafea la filtru costa de exemplu 5,5 lei. Potrivit directorului Marinopoulos Coffee Company, preturile au fost stabilite in functie de specificul local si cu intentia de a fi „compatibil cu toate portofelele”. Starbucks are preturi similare in cafeneaua din Grecia.
Pe langa cele 34 de sortimente de cafea din meniu, consumatorul poate pleca din Starbucks-ul autohton cu 15 sortimente de cafea macinata din diferite colturi ale lumii, cu obiecte promotionale sau cu CD-uri cu muzica buna. Desi cafeaua la filtru este predominanta, preferinta romanilor pentru o cafea tare poate fi satisfacuta datorita celor cateva sortimente de espresso.
Scoliti „la origini”
20 de specialisti intr-ale cafelei lucreaza in cafeneaua Starbucks din Plaza Romania. Ei au fost recrutati in luna ianuarie si au fost scoliti circa doua luni intr-un centru din Grecia.
Cei mai buni au plecat apoi in Seattle, locul unde a fost deschis primul Starbucks, in urma cu 36 de ani, iar acum sunt pe pozitii de conducere in divizia din Romania. „Pana acum au fost angajati la noi mai mult de 40 de persoane (n.r. - personal necesar si pentru a doua cafenea), dar recrutarea continua”, ne-a declarat Viorel Stoian, directorul local al cafenelelor Starbucks.
Fata In Fata
Cliff Burrow: presedinte Starbucks Europa, Orientul Mijlociu si Africa
Romania va fi pentru noi poarta de intrare in Europa Centrala si de Est. Acesta este primul pas al extinderii noastre strategice in regiune. Avand in vedere ca primul Starbucks din Europa a fost inaugurat in urma cu noua ani (n.r. - la Londra), intrarea pe piata din Romania in acest moment reprezinta o evolutie fireasca a lucrurilor.
Yannis Kalfakakos: director general Marinopoulos Coffee Company
Am inceput sa lucram serios pentru proiectul din Romania in urma cu mai bine de un an, iar de la inceputul lui 2007 ne-am orientat spre recrutarea de personal si achizitia de spatii. Starbucks nu amesteca cifrele si cafeaua, asa ca nu va vom spune cat am investit in proiectul nostru din Bucuresti. Sigur este faptul ca o a doua cafenea Starbucks se va deschide in curand.