Cele mai importante parcuri din Capitală nu au fost reconsolidate de zeci de ani. Mai mult, consilierii au respins o hotărâre privind refacerea lor. Viaţa a mii de oameni e în pericol!
Pe sub "Podul Mare" din parcul bucureştean Cişmigiu trec vara zeci de oameni care se plimbă cu barca pe lac, iar alţi zeci de pietoni îl traversează, cu toate că, potrivit autorităţilor locale, este nesigur şi ar putea ceda oricând. În aceeaşi situaţie este şi "Podul de Nuc" din acelaşi parc. Cu toate acestea, aleşii generali au refuzat, joia trecută, să voteze reabilitarea lor fără să-şi motiveze în vreun fel decizia. "Pentru asigurarea condiţiilor minime de siguranţă a circulaţiei pietonale sunt necesare lucrări de consolidare", se specifică în expunerea de motive a două proiecte de hotârăre a Consiliului General al Capitalei, care prevăd reabilitarea lor. Costurile pentru refacerea celor două poduri s-ar ridica la aproxiamtiv 700.000 de euro, potrivit specialiştilor. Alternativă: demolarea şi reconstruirea "Debarcaderul central de pe lac, din dreptul paviloniului H - lângă intrarea în parc dinspre Piaţa Presei şi Şos. Kiseleff - prezintă şi el o serie de deficienţe structurale şi este nesigur", susţin experţii angajaţi de Administraţia Lacuri Parcuri şi Agrement Bucureşti pentru a evalua starea malurilor, a pontoanelor şi a debarcaderelor de pe lacul Herăstrău. Potrivit actelor, care au fost semnate şi de edilul-şef Sorin Oprescu, singura alternativă este demolarea lor şi construirea altora. Ultima amenajare, acum 60 de ani Majoritatea lucrărilor de apărare a malurilor lacului Herăstrău sunt într-o stare precară, iar pontoanele sunt susţinute cu piloni care abia mai stau înfipţi în pământ. "Principalele deficienţe care se manifestă la aceste lucrări constau în lipsa de stabilitate, care se evidenţează prin cedări locale, înclinarea stâlpilor verticali spre apă şi fisuri în beton", se precizează întrun proiect de hotârâre ce prevede reabilitarea malurilor lacului. Amenajarea malurilor a fost făcută acum 60 de ani, iar arborii au săpat de atunci cu rădăcinile prin maluri şi le-au degradat. Potrivit specialiştilor, construirea unor noi debarcadere şi refacerea apărărilor de mal ar costa aproximativ 10 milioane de euro. Consilierii generali au refuzat şi acest proiect, pe motiv că valoarea lucrărilor este "prea mare". "Valoarea lucrărilor de refacere a podurilor e acceptabilă pentru ce înseamnă parcul Cişmigiu pentru bucureşteni. Sunt monumente istorice şi trebuie refăcute." SORIN OPRESCU, primarul general al Capitalei